Guest geir Posted August 27, 2006 Share Posted August 27, 2006 Hvis mann tar av + kablen på batteriet etter at mann har startet bilen hva skjer da? ( Uten å gi gass) Skal ikke bilen dø ut? Er det ikke slik at dynamoen ikke lader ,før man passerer ca 2500 omdr? ( Feilsøker litt for å finne problemet, at den dør ut på tomgang) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted August 27, 2006 Share Posted August 27, 2006 Hvis mann tar av + kablen på batteriet etter at mann har startet bilen hva skjer da? ( Uten å gi gass) Skal ikke bilen dø ut? Er det ikke slik at dynamoen ikke lader ,før man passerer ca 2500 omdr? ( Feilsøker litt for å finne problemet, at den dør ut på tomgang) dynamoen vil lade allerede fra tomgang, men ofte må du opp mot ca. 1000 o/min før du har full ladespenning (varierer). Fra 1000 o/min bør du i hvertfall ha fullt, men noen har det allerede fra tomgang. Hvis du kobler bort batteriet, risikerer du å drepe dynamoen (har jeg hørt) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trond N Posted August 31, 2006 Share Posted August 31, 2006 høres mere ut som ett vakum\luftmengde måler problem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts