Guest geir Posted August 27, 2006 Posted August 27, 2006 Hvis mann tar av + kablen på batteriet etter at mann har startet bilen hva skjer da? ( Uten å gi gass) Skal ikke bilen dø ut? Er det ikke slik at dynamoen ikke lader ,før man passerer ca 2500 omdr? ( Feilsøker litt for å finne problemet, at den dør ut på tomgang)
FrodeS Posted August 27, 2006 Posted August 27, 2006 Hvis mann tar av + kablen på batteriet etter at mann har startet bilen hva skjer da? ( Uten å gi gass) Skal ikke bilen dø ut? Er det ikke slik at dynamoen ikke lader ,før man passerer ca 2500 omdr? ( Feilsøker litt for å finne problemet, at den dør ut på tomgang) dynamoen vil lade allerede fra tomgang, men ofte må du opp mot ca. 1000 o/min før du har full ladespenning (varierer). Fra 1000 o/min bør du i hvertfall ha fullt, men noen har det allerede fra tomgang. Hvis du kobler bort batteriet, risikerer du å drepe dynamoen (har jeg hørt)
Trond N Posted August 31, 2006 Posted August 31, 2006 høres mere ut som ett vakum\luftmengde måler problem
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now