Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei, jeg har som skrevet over her en 350 med Airmatic , men når bilen har stått et døgn og det f.eks har vert litt temperatur fall om natta så siger den liksom ned bak,(tror ikke den siger foran) låser opp bilen når jeg kommer ut, og vips så er den tilbake i posisjon!! Har ingen feil kode, og ikke er det ofte jeg har hørt at kompressor har gått heller, så jeg kan liksom ikke helt forstå at det er lekkasje på putene her, for da skulle jo merket dette, er det jamn temperatur så synes jeg ikke den siger noe vesentlig over natta... Har hatt flere lignende biler før men ikke med Airmatic kun nivå/luft bak og dem har vert stabil på høyden.

Ikke noe stort problem er det heller, men det irritere meg at det siger...

Noen som kan hjelpe meg på dette? Kan ikke helt forstå at dette er riktig?????????????

Posted

Jeg har ikke Airmatic, men bare luft bak som resten og den siger ned bak rett etter at bilen er stoppet. På verksteded sier de at det er for at det ikke skal stå så mye trykk i belgene når bilen er parkert.

Posted

CLS'n hadde airmatic. Sank også litt ned bakpå over natten. Samme med en bmw 5'er stasjonsvogn jeg hadde. Så er helt normalt det.

Posted

Airmatic puffer og blåser støtt og stadig, men tror nok du vil se det tyyyydelig om det er noen form for lekkasje (da vil vel bilen ikke komme tilbake til "normal nivå" i lengden heller,,,?)

Posted

Airmatic puffer og blåser støtt og stadig, men tror nok du vil se det tyyyydelig om det er noen form for lekkasje (da vil vel bilen ikke komme tilbake til "normal nivå" i lengden heller,,,?)

 

Vår er også litt segen bak etter å ha stått litt. Den står aldri så lenge av gangen (maks 2-3 døgn), så jeg får ikke sett om den virkelig siger ned.

Jeg syns det er litt frustrerende med Airmatic sånn sett, for den har forskjellig høyde omtrent hver gang den parkeres. Ofte opplever jeg også at når jeg låser den opp etter at den har stått parkert, så slipper den ut trykk foran. Da har den gjerne stått og vært veldig høy foran mens den var parkert, og når jeg låser opp, "våkner" den og sjekker om dette virkelig kan stemme.

 

Det med at den skal stå med lavere trykk syns jeg høres rart ut, for trykket er i liten eller ingen grad avhengig av høyden, men vekten.

 

At den "spretter" opp, kan være fordi det er en trykktank med greit trykk i. Når du låser opp, gjøres det en sjekk, og hvis den mener den er for lav bak, kan den slippe trykk fra tanken inn i belgene. Dette vil ikke monne mye, for maks trykk i tanken er ca. 14-16 bar, og selv en ikke lastet stasjonsvogn står med 8-9 bar trykk i belgene bak for å holde normal høyde.

 

Det er litt avhengig av spenning på batteriet om kompressoren går eller ikke. Når motoren er av, skal det større avvik til før den starter enn når motoren er i gang.

Posted

Hei

jeg har airmatic på min 212 den siger ikke over natten med dei nye demper, dei gamle seg den med dette pga. lekasje på nipplen inn på demperen venster side, byttet begge på garanti 

Posted

Jeg har ikke Airmatic, men bare luft bak som resten og den siger ned bak rett etter at bilen er stoppet. På verksteded sier de at det er for at det ikke skal stå så mye trykk i belgene når bilen er parkert.

Hva er det som bestemmer trykket inni belgen når bilen står parkert? I mitt hue er det vekta x arealet av belgen.

Hvis man slipper ut litt luft, så bilen blir litt lavere, blir det ikke vekt x areal da?    :lol:

Posted

Hei

jeg har airmatic på min 212 den siger ikke over natten med dei nye demper, dei gamle seg den med dette pga. lekasje på nipplen inn på demperen venster side, byttet begge på garanti

 

Er det noe spenn i demperne på 212 med airmatic?

 

 

Tommern : Stemmer. Unntaket er hvis det er noe annet som er med og holder bilen oppe, noe som tar over mer av jobben jo lavere bilen blir. På biler med nivåregulering og stålfjærer, vil det nødvendigvis måtte til høyere trykk hvis bilen skal heves, og lavere hvis den senkes. (så lenge fjæra er den samme, altså)

 

Posted

Airmatic puffer og blåser støtt og stadig, men tror nok du vil se det tyyyydelig om det er noen form for lekkasje (da vil vel bilen ikke komme tilbake til "normal nivå" i lengden heller,,,?)

 

Vår er også litt segen bak etter å ha stått litt. Den står aldri så lenge av gangen (maks 2-3 døgn), så jeg får ikke sett om den virkelig siger ned.

Jeg syns det er litt frustrerende med Airmatic sånn sett, for den har forskjellig høyde omtrent hver gang den parkeres. Ofte opplever jeg også at når jeg låser den opp etter at den har stått parkert, så slipper den ut trykk foran. Da har den gjerne stått og vært veldig høy foran mens den var parkert, og når jeg låser opp, "våkner" den og sjekker om dette virkelig kan stemme.

 

Det med at den skal stå med lavere trykk syns jeg høres rart ut, for trykket er i liten eller ingen grad avhengig av høyden, men vekten.

 

At den "spretter" opp, kan være fordi det er en trykktank med greit trykk i. Når du låser opp, gjøres det en sjekk, og hvis den mener den er for lav bak, kan den slippe trykk fra tanken inn i belgene. Dette vil ikke monne mye, for maks trykk i tanken er ca. 14-16 bar, og selv en ikke lastet stasjonsvogn står med 8-9 bar trykk i belgene bak for å holde normal høyde.

 

Det er litt avhengig av spenning på batteriet om kompressoren går eller ikke. Når motoren er av, skal det større avvik til før den starter enn når motoren er i gang.

 

De har faktisk ofte ulik høyde hver gang de parkeres. Har tidligere trodd jeg så syner, men har lagt det mer til merke i det siste. Er det høydeforskjell mellom Comfort, Sport 1 og Sport 2 Fattern's ML vet jeg senker seg en god del i Sport i tillegg til å bli noe stivere.

Posted

Airmatic puffer og blåser støtt og stadig, men tror nok du vil se det tyyyydelig om det er noen form for lekkasje (da vil vel bilen ikke komme tilbake til "normal nivå" i lengden heller,,,?)

 

Vår er også litt segen bak etter å ha stått litt. Den står aldri så lenge av gangen (maks 2-3 døgn), så jeg får ikke sett om den virkelig siger ned.

Jeg syns det er litt frustrerende med Airmatic sånn sett, for den har forskjellig høyde omtrent hver gang den parkeres. Ofte opplever jeg også at når jeg låser den opp etter at den har stått parkert, så slipper den ut trykk foran. Da har den gjerne stått og vært veldig høy foran mens den var parkert, og når jeg låser opp, "våkner" den og sjekker om dette virkelig kan stemme.

 

Det med at den skal stå med lavere trykk syns jeg høres rart ut, for trykket er i liten eller ingen grad avhengig av høyden, men vekten.

 

At den "spretter" opp, kan være fordi det er en trykktank med greit trykk i. Når du låser opp, gjøres det en sjekk, og hvis den mener den er for lav bak, kan den slippe trykk fra tanken inn i belgene. Dette vil ikke monne mye, for maks trykk i tanken er ca. 14-16 bar, og selv en ikke lastet stasjonsvogn står med 8-9 bar trykk i belgene bak for å holde normal høyde.

 

Det er litt avhengig av spenning på batteriet om kompressoren går eller ikke. Når motoren er av, skal det større avvik til før den starter enn når motoren er i gang.

 

De har faktisk ofte ulik høyde hver gang de parkeres. Har tidligere trodd jeg så syner, men har lagt det mer til merke i det siste. Er det høydeforskjell mellom Comfort, Sport 1 og Sport 2 Fattern's ML vet jeg senker seg en god del i Sport i tillegg til å bli noe stivere.

 

Mener at 211 blir ca. 15mm lavere i sport 2, og stivere. Mener jeg leste det i instruksjonsboka!

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...