Jump to content

Legge på Autoglym Super Resin Polish før Meguiar's NXT Generation Tech Wax 2.0?

Recommended Posts

Posted

Som tittelen sier.

Har det noen hensikt å legge på Autoglym Super Resin Polish i det hele tatt når jeg har tenkt å bruke Meguiar's NXT Generation Tech Wax 2.0 til slutt?

Blir resultatet like bra om jeg bare bruker Meguiar's som egentlig er en to-stegs?

Posted

Autoglym er jo ett såkalt AIO (all in one) produkt, jeg hadde heller brukt den to stegs'n du har å kun den, men hva vil du oppnå? Burde jo lakkrense, polert og deretter vokse om det er blank bil du skal ha da :)

Posted

super resin polish er et polerings middel. Denne skal brukes når du polerer. Wax er siste steg.

For å si det enkelt:

- vask

- clay

- ny vask/down wipe med  sitrusrens eller lignende.

- polering

- vask

- wax

Så kan har du gangen i det. ligger veldig mye info der ute på de forskjellige tingene.

Posted

Ok. Så om jeg bruker super resin polish, hvilken voks kan anbefales å legge på for å få lang holdbarhet?

Evt. vil det holde seg like lenge med kun å bruke Meguiar's NXT Generation Tech Wax 2.0?

Posted

Personlig har jeg ingen erfaring med maguiars sine produkter. Så kan verken si gode eller onde ord om dem.

Men jeg har prøvd blant annet autoglym sin HD voks. Den kan jeg trygt anbefale. Denne er nok en av kongene på holdbarhet i vært fall var den det i et par tester jeg leste i fjor.

Men hvis du feks liggende NXT så er det jo bare å bruke opp. Alt bilhold er bedre enn ingen ting.

SRP er et polerings middel og ikke en voks. Slik at dette er da å jevne ut riper. Er et fett hva du legger over. SRP skal ikke legge igjen noen form for film/beskyttelse eller lignende på lakken. Ser det at SRP skal legge igjen en form for voks. Men personlig er jeg svært skeptisk til produkter som skal gjøre x antall ting samtidig. Men uansett skal ikke vær noe problem å legge voks uten på denne igjen.

Hvis du er usikker på ting så er det nok veldig smart å bruke et par timer på youtube. Er veldig mange bra how to der.

Sjekk ut feks Larry sin kanal Ammonyc. Er en man som kan svært mye. Han har laget blant annet en serie for /drive som heter /drive clean.

Personlig bruker jeg Larry sine produkter og er kjempe fornøyde med disse.

Posted

SRP med NXT Tech wax oppå er en fin fin kombo for hånd. SRP inneholder bittelitt slipemidler og en del fillere som fyller mindre riper, altså skjuler de. SRP inneholder og en liten del wax, men den er borte etter noen få vask, og da er ripene tilbake også,  legger du NXT over vil dette kunne ha en holdbarhet på en god del måneder :)  Lykke til !

Posted

Om du ikkje alt har gjort bilpleien kan eg varmt anbefale Swissvax Shield som voks! La denne på bilen min seinast igår og er veldig fin å jobbe med! Lukte av den er heilt sinnsykt, du vil slikke bilen når den ligger på  :lol:

Veldig god holdbarhet, men prisen er kanskje litt over gjennomsnittet, men sjekk den ut om du vil ha noe skikkelig gromt :D

Posted

Takk for tipsene  :D Tror jeg går for Collinite 845 som voks.  Ser den får god omtale og så er prisen helt grei.

Jeg la på denne for ikke så lenge siden, meget fornøyd med både beading og hvor lett den var å jobbe med  :)