10an Posted June 18, 2014 Posted June 18, 2014 Hei Har hatt en raklene lyd under første oppstart om morgenen en stund. Gir seg etter noen sekunder. Hører det svakt noen ganger også når jeg går av og på gassen under kjøring. Ser ett annet innlegg som det nevnes at det kan rakle litt fra løfterne inntil det bygger seg opp oljetrykk Før jeg sender verkstedet på en kostbar jakt. Kan det være så enkelt? HenningB Quote
Eirik Tømmerås Posted June 18, 2014 Posted June 18, 2014 Det kan være så enkelt, men det kan og være noer annet, f.eks dårlige lager på veiv, men det vil en motorkyndig høre lett forskjellen på Quote
Norsk Kamelutleie AS Posted June 18, 2014 Posted June 18, 2014 Registerkjede er en svakhet på disse motorene. Sjekk dette på verksted før du kjører noe særlig mer, dyrt hvis det ryker. Quote
Jan Erik Posted June 18, 2014 Posted June 18, 2014 Hei. Jeg hadde også litt rakling ved kaldstart og trodde det var reg.kjedet som begynte å bli slitt. Så det byttet jeg på verksted, men raklingen ble ikke borte. Kort tid etterpå ble raklingen mer tydelig,og ved fult rattutslag til høyre og venstre var raklingen der hele tiden.. Og feilen var hjulet på dynamoen. Det syntes tydelig når hjulene var lagt helt over: da hoppet viftereima helt tydelig opp og ned. Btw. registerkjedet var også litt strekt så det var jo ikke helt unødvendig å skifte ved 145000 km. Quote
10an Posted June 19, 2014 Author Posted June 19, 2014 Takk for tips Da skal bilen inn i morgen, så da skal jeg be dem sjekke disse tingene ekstra nøye HenningB Quote
Recommended Posts