POS Posted June 17, 2014 Posted June 17, 2014 Jeg vil veldig gjerne få tilbakemelding fra dere på min bil. Jeg vurderer sterkt å selge den nå, og vil gjerne ha litt input fra dere Det som er spørsmålet er om jeg bør, eller ikke bør, bruke mer tid og penger på å EU-godkjenne bilen, eller selge den som den er. EU-kontrollen skal være nå i juni. Det andre er hva jeg bør forvente å selge den for. Dette er en Mercedes E300 TDT Acantgarde 1998, altså med rekkesekser på 177 hk org. På papiret skal denne og E270cdi ha samme dreiemoment, men E300n synes jeg er mye bedre å kjøre stor enger med. - Bil gått ca 400000 km. Motor gått ca 270000. Byttet foringer, fjærer (riktig type) etc for ca ett år siden. Føles stram og fin. Type Avantgarde + , altså Avantgarde som er org. senket (og stivet?) litt mer. Sort skinn, memory pakke, soltak, xenon, Bose-lyd m/ sub, ortopediske (?) seter, rollo, rails, org. hengerfeste, org. varmeseter, motorvarmer. Org. 18" AMG-felger. Gode dekk. Bilen har rust på normale steder, og er ikke strøken utvendig. Innvendig er den ganske bra. Motoren er nettopp overhalt: Byttet toppakning, slipt topp, byttet det vanlige ved ventilene, renset innsuget, ny vannpumpe. Vet må gjøres: bytte i alle fall det ene bremseskjoldet. Bytte bremser bak. Jeg har nytt sett liggende. Grunn for salg: Har i mellomtiden kjøpt annen stor familiebil, og har ikke råd og plass til å ha 2 store familiebiler samt en liten en. Håper på konstruktive tilbakemeldinger Quote
Marevan Posted June 18, 2014 Posted June 18, 2014 Lettere å selge med eu-ok bil. Ikke sikkert man får mer, men man får i alle fall stort sett solgt. Super bil forresten. Har hatt en 99' elegance, og det er vel den mest comfy og deilige merca jeg vet om. 300tdt motoren i den er nydelig til bilen:). Den jeg hadde ble kjøpt på 19.000km, så den var kanskje litt fastere:) Quote
POS Posted June 18, 2014 Author Posted June 18, 2014 Ja, det er forskjell på 19000 km og 400000 km. Selv på Merce Ja, veldig deilig bil å kjøre. Jeg hadde en kort periode en E270 cdi 2003 (w211) , og jeg liker bedre s210. Mer plass, så mer av panseret, og en nydelig lyd... Quote
Recommended Posts