Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hva med å få opp egne tråder for de forskjellige bilmodellene i stede for å poste alle forumposter i hytt og pine.

Jeg foreslår følgende klasseinndeling:

se også MBworld forum

http://mbworld.org/forums/

Eldre en 1980 modeller - Classic

190 modeller

A / CLA /GLA

C- klasse/ CLK

med underforum:

203

204

205 osv

E- klasse

210

211

212 osv

CLS

S-klasse

G

GL

ML

GLK

V-klasse/Vito/Viano

AMG kun for originalbygde AMG biler.

og sikker noen som er glemt

fjerne medlemmens biler og flytte legge dem i de respektive forum

Posted

Det er jo ikke SÅÅ mye trafikk her, jeg synes man bør holde på dagens inndeling, rett og slett for å slippe unna segmentering som et slikt forslag vil føre til.

Alternativt, dersom en slik segmentering innføres mener jeg Designo bør være en egen kategori, akkurat som AMG :)

Posted

Brabus og lorinser da ??

Som KennethJ sier, tror ikke det er så ufattelig mye pr klasse at vi trenger å dele opp i underklasser enda.

Vi kan evnt se på noen hvor det kanskje kan deles litt mer men...

Posted

Kan jo gå an å dele opp i feilhjulstrekkere, standarddrift og mangenokhjulsdrift :)

Nå er vel dette en Mercedes-Benz entusiastside og hvorvidt Designo/feilhjulstrekkere, standarddrift og mangenokhjulsdrift  er modellspesifikt kan vel diskuteres. det jeg mente var å få ryddet litt i forutrådene slik at ikke alle underforum handler w124 modeller.

Vi er vel en klubb som OGSÅ støtter opp om moderne Mercedes-Benz modeller også ikke bare gamle utgåtte modeller  eller hva ?

Brabus er et tuningfirma og kanskje klassifisert som bilprodusent men Lorinser er ikke, de var på høyden da w124 hadde sine glansdager og før noen viste hva carbon deler var.

Posted

Vel, om medlemsmassen domineres av 124-eiere er det naturlig at det skrives mye om disse..

Du kan jo tenke deg hvor mye det vil skrives på et forum for A/GLA/CLA, det er vel type 3 medlemmer eller noe som har biler av denne typen..

En slik oppdeling er forsøkt mange andre steder, resultatet er stort sett at man ender opp med en haug av underforum uten noen som helst trafikk.

Posted

La det være som det er, en inndeling vil føre til at medlemmer vil besøke deler av forumet som er av deres interesse(for min del 124) og vil ikke delta andre steder. Med dagens inndeling klikker jeg innpå stadig nye ting.

Det jeg heller ville klage på er enkeltes "halvsvar" når man først trår til for å hjelpe en person med svar på dens spørsmål. Irriterende at må tolke et svar man får, eller får et svar som man ikke forstår noe som helst av. Istedenfor kan personen som vil hjelpe bruke 2 minutter ekstra og gå litt mer nøye til verks.

Posted

Hva kunne blitt gjort for å få vekk f.eks tekniske spørsmål i Hovedforum? Det er ufattelig mange feilpostinger. Det står i klartekst hva forumet skal innholde under hvert fora. Alikevel stiller svært mange feil spørsmål i feil fora. Vet det gikk på Merceforumet, der vi flyttet feilpostede artikler, å velge mellom å legge igjen en kopi av flyttet tråd. Dette er egentlig ikke nødvendig. Dette er egentlig kun for at "eier" av den aktuelle artikkelen skal se at den er flyttet. Av og til når det er flyttet 10 poster på rappen i samme fora, så ser det fort rotete ut. Ikke at dette hjelper mot feilpostinger, men det ser iallefall ryddigere ut - Så kan dem som feilposter måtte lete i riktig fora i stede.

Posted

Det jeg heller ville klage på er enkeltes "halvsvar" når man først trår til for å hjelpe en person med svar på dens spørsmål. Irriterende at må tolke et svar man får, eller får et svar som man ikke forstår noe som helst av. Istedenfor kan personen som vil hjelpe bruke 2 minutter ekstra og gå litt mer nøye til verks.

Jeg har inntrykk av at "halvsvar" ofte er ekle tips på noe man kan finne ved å søke litt på forumet. Jeg ser at VELDIG mange spørsmål er besvart i tidligere poster, om man bare orker å søke litt. Mye slappheter der, spesielt fra ikke-medlemmer.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...