Jump to content

Recommended Posts

Posted

Min 1996 MB w210, E230 eleganse bare gikk inn for EU-kontroll og ett av problemene var rustne bremse linje rør! Motor Trade trondheim sa det ville koste meg 15000-20000 kroner ... jeg nesten falt med hjertestans. Mekonomen sa det ville ta dem ca 6 timer, og de ​​ville bruke egne rør for å erstatte, men jeg vet ikke hvor mye det ville koste. Jeg elsker min MB så mye jeg vil bare finne en billigere løsning. Noen forslag til dette problemet i trondheim???

Posted

Dette fikset jeg selv, dro kobberrør fra fordeler og hele veien bak til begge sider.

Tok vel 5-6 timer på bukk.  Nå har jeg 320 V6 og på den så er det veldig knot å komme til alle steder i motorrommet så jeg trøkket bare røret igjennom på baksiden av varmesjoldet. Der sitter det vistnok en skjøt av røret, men å få av den plata osv med eksosrør og drit gadd jeg ikke så jeg bare stakk nytt igjennom. Brukte alle gamle festeplasser ellers også.  Litt knot å dra fra venstre side bak og over til høyre side da denne ligger over bakakslinga.

Men det går..

Posted

Mercedes (BOS) skulle ha 20000 + for å bytte et hydrolikkrør som hadde rustet hull i rett over bakakslen.

Mitt lokale verksted tok 2148,- inkl mva og deler. (mener det var det. I alle fall under 3000,- )

Så hør med forskjellige firma :-)

Posted

jeg har tenkt å gjøre det selv, men jeg er ikke sikker ii gjør en god jobb siden jeg aldri har gjort det før. Hvis det ikke gjøres godt da har du konstant sammenhengene.

Posted

Grunnen til så høy pris er vel at de må ned med bakstilling for å få skiftet bremserørene, det er fryktelig trangt baki der, og det er tydelig at Mercedes bygde bilene med bremserør først og monterte bakstilling etterpå :) Uansett, det er mulig å få til uten og ned med bakstilling med en løftebukk og godt med tid/plundring..

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...