Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei, jeg er helt ny både på forum og på temaet generelt, så dere som er gode på bil får ha litt tålmodighet med meg.

Jeg lurer egentlig bare på om en ting jeg har hørt er riktig, det gjelder CLK 2006 er bedre sammenskrudd enn 2004 og de fleste 2005, jeg greier ikke å finne noe om akkurat dette på nettet, eneste jeg finner er at fra midten av 2003 ble de galvanisert og er bedre mot rust enn tidligere årsmodeller, men jeg finner som sagt ikke noe om akkurat det jeg har blitt fortalt at 2006 og nyere er en helt annen kvalitet.

Er det noen kompetente her inne som kan hjelpe meg å belyse dette ?:)

Ingen som har hørt noe om dette? er det trygt å kjøpe en 2004 ? eller er det feilkjøp?

Posted

At det er dårlige ihop skrudde CLKer er første gangen jeg hører. Hvor fant du den infoen? Har heller ikke hørt at de ble galvanisert fra mitten av 03. Har selv en clk som er produsert i juli 03. Må vel sjekke opp om den er galvanisert:-) Ellers så må jeg legge til at jeg synes dette er en fantastisk bil med helt suverene kjøre egenskaper. Nå har jeg en 320 bensin så er jo brukbar motorkraft også.

Posted

Skulle jeg ha handlet, så hadde jeg ihvertfall kjøpt 2005 eller nyere. Da kom faceliften og den ble bedre på mange punkter. Interløret ser jo også fantastisk mye bedre ut på 2005 og nyere. Har aldri hørt at de var dårligere sammenskrudd før. Har selv hatt 2005 clk 200 kompressor cab og hadde nok fortsatt hatt denne hadde det vært litt mere motor.

Posted

Det svirrer mange forestillinger om dette med rustbeskyttelse blant bileiere generelt. Da jeg hadde en

S124, 91 modell hørte jeg at fra 93 modellen så var disse galvanisert opp til vinduene. Da jeg hadde

en S210, 98 modell, ble jeg fortalt at faceliften som kom i 2000 var bedre rustmessig. Historien  om

210 og rust kjenner vel alle, galvanisering eller ei. Har nå en 11 år gammel S211 som har gått 240k km.

og det er nok den bilen som jeg har funnet minst rust på.

Uansett så har jeg aldri hørt om noen Mercedes som har vært dårlig skrudd sammen, selv ikke de som

produseres i USA. Fordelen med med facelift-utgaver er at eventuelle "barnesykdommer" er luket ut pluss

at interiør  ofte blir oppgradert.

Posted

Det var to mekanikere på Bertel o Steen som fortalte meg det, og det med at de ble galvanisert i 2003 leste jeg flere steder på nett, jeg har ingen personlig erfaring med dette så jeg må google og spørre folk som dere for å finne svarene, men slik jeg forstår dere så er det mye myter rundt dette og lite håndfast? en 2003 kan være like holdbar som en 2006 selv om den ikke har faceliften fra 2005? når kom forrige facelift før 2005 forresten ?

Posted

211 fikk vel nanolakk fra årsskiftet 2004 (ikke modellår) ?

Jeg har polert 03 modeller registrert i 02 med ceramic lakk.

Jeg mener å minnes at man fikk det som "tilvalg" frem til ca 04, og standard etter det.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...