JR-1957 Posted June 13, 2014 Posted June 13, 2014 Hei! Jeg har forsøkt å skifte til LED pærer på min MB 230TE, 1990 mod. S124. Det resulterte i at at sikringen på printkortet gikk. Jeg har "bypassed" reostaten/potensiometert, skiftet/satt inn ny sikring. Har også satt inn de gamle glødelampene. Men det fortsatt helt mørkt... Men; Blinklys, reservetank og varsel lampene lyser. Er det noen som kan hjelpe meg? På forhånd takk! Mvh; Jan
FredrikE300D Posted June 14, 2014 Posted June 14, 2014 Jeg hadde i utgangspunktet sørget for å ha reostaten operativ før jeg hadde fortsatt med videre feilsøk(for å eliminere at det er noe kluss med denne bypassingen). Har du målt over sikringen bakpå instrumentet på nytt, for å konstatere at den fortsatt er hel?
JR-1957 Posted June 14, 2014 Author Posted June 14, 2014 Takk Fredrik! Jeg har satt inn en ny sikringsholder (glassikring 1Amp), så jeg lettere kan skifte når jeg forsøker å sette inn nye LED. Det er synd at disse ikke er + og - merket, så disse kornslutttingene kunne vært unngått.... Jeg har ikke skiftet reostaten, men skal få fatt i en slik, før jeg forsøker på nytt. Men det skal jo bare være å "buypase" de to koplingspunktene, og derved få fullt lys?
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now