Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hadde bilen først i drive og etterpå revers mens jeg holdt den igjen med bremsene samtidig som jeg trykket og slapp gasspedalen, da kom plutselig disse feilmeldingene : ABS ESP BAS samt "wisit workshop"

Hva kan vere feil/skjedd ??

Posted

Diagnose på en så ny bil er alltid å anbefale. Men skal jeg tippe, ville jeg satt pengene på bremselysbryter...

Posted

Takk for kjapt svar  :)      men hvordan kan det ha seg at feilmelding med ABS,ESP,BAS og "wisiet workshop" har noe

med bremselysbryter å gjøre...?      :)

Posted

De tre systemene samarbeider, og må være 100% sikker på om du trykker på bremsen eller ikke for å reagere riktig i enhver situasjon. Når da bilen ikke får de tilbakemeldinger den ønsker når du trykker på bremsepedalen(hvis det er den det er feil på i ditt tilfelle da), får du feilmelding på disse tre systemene. Bedre og mer teknisk forklaring får andre eventuelt ta seg av da jeg ikke har kompetanse til det..

Når jeg nevner bremselysbryter, er det den som i mange tilfeller svikter når du får disse tre feilmeldingene. Men som sagt, vil du være 100% sikker: Ta diagnose før du begynner å skifte deler.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...