Jump to content

Recommended Posts

Posted

Blir vell generelt kalt for 8-hulls felger. Finnes i svært mange forskjellige versjoner. 15" i 6-7" bredde å med litt forskjellige innpress. Samt de finnes også i 16" med 7-7.5" bredde og en del forskjellige innpress her også.

Ble vell levert mest på w124 å r129 samt w140 om jeg ikke tar helt feil.

Posted

Bilen er ikke registrert :) Sprekken er atpåtil på et forhjul, jeg har ikke sett den før du kommenterte den. Er gammle vinterdekk som piggene er røsket ut av. Har stort sett nye sommerdekk fra 124´en jeg hadde, som skal på. Og det skal aldri vinterdekk på denne mere :)

Posted

Dette er ikke originale felger, det kan man se ved at de har synlig tekst på utsiden. 202 ble levert med 8-hulls med "kant", men det ble ikke 201. Fra 1992 kunne man bestille 8-hullsfelger til 201, da med slett front.

Posted

Merkelig. Bilen bærer ikke preg av å ha vært så alt for mye påkostet, (er bare hull etter høytalere i hattehyllen), og er levert med alu.felger originalt. Men kan ikke si så mye da bilen kun levertes med 4 hjul.

Posted

Jeg fikk tak i et sett 8-hull 7x15" felger av samme utseende med ET25 som jeg skal ha på en W123 230TE. De er merket kun på innsiden med KBA nummer, og er av type Intra. Jeg har ikke sett dem på W123 annet enn på bilder, men jeg synes de er veldig pene på 190 og W124. De har forøvrig sinnsykt lange hjulbolter med ET25, det er vel mere normal boltlengde med innpress på 38-40.

Med vennlig hilsen, Olaf

Posted

Er nok ikke originale med all den teksten rundt i hullene.. Står det et KBA nr så er de i allefall ikke originale. KBA blir vel brukt av flere kopi produsenter, også Centra...

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...