Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei på dere!

Skal til å reise på ferie nedover Europa med Merca og en liten titt på AC anlegget hadde vært greit. Det har ikke vært i drift så lenge jeg har eid den, da det har vært lite aktuelt, men 35 varmegrader og sol nedover Europa er vel ikke noe særlig uten!

Har kjøpt nytt tørkefilter som skal monteres før jeg kjører til et sted som kan fylle dette rimelig(helst rimelig haha). Står en merkelapp under panseret "R134a" og det er vel vel og bra. Så er jeg også meget sikker på at anlegget er helt tomt på forhånd..

Hva bør jeg gjøre for å få anlegget i gang? Vil det holde i en to ukers tid før evt. gass blir vekk(det er jo lov å håpe at det kjøler i ferien i det minste).

Har kortslutta ledningene som går til en slik trykksensor nede ved tørkefilteret èn gang i et brøkdels sekund, og kompressoren slo inn.

Noen som har et sted å anbefale hvor dette kan gjøres billig?

Posted

Hør med stjerneservice. Jeg er usikker på om Simen fortsatt driver med det, men det finner du fort ut. Klubbmedlemmer får ekstra hyggelig pris.

Posted

Lønner seg også å gå nøye over om anlegget er tett - å fylle gass til en tusenlapp for å finne ut at det lekker ut i løpet av noen dager føles ganske bortkastet.. Jeg vet at Simen/Stjerneservice har nitrogen til trykktesting, det lønner seg definitivt på en sånt gammelt anlegg som ikke har vært i drift på en del år. :)

Posted

Lønner seg også å gå nøye over om anlegget er tett - å fylle gass til en tusenlapp for å finne ut at det lekker ut i løpet av noen dager føles ganske bortkastet.. Jeg vet at Simen/Stjerneservice har nitrogen til trykktesting, det lønner seg definitivt på en sånt gammelt anlegg som ikke har vært i drift på en del år. :)

Helt enig, har selv en 1999 modell w202 som ikke anlegget virker på skulle fylle gass og man kunne høre at anlegget ikke var tett, kjøpte alle deler på ebay.de ca 1/4 av prisen i Norge.

Skal du nedover anbefaler jeg deg og sjekke det i Danmark eller Tyskland mye billiger .

Lykke til

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...