Fagerdaal Posted June 10, 2014 Posted June 10, 2014 Har vurdert på å få kobla slikt at jeg kan kjøre med kun tåkelys på bilen (som kommer på ved oppstart f.eks), og har jo denne "auto" funksjonen på lysbryteren som ikke er i bruk. Noen som har peiling på om det går og koble tåkelysene på denne funksjonen, slik at kun tåkelysene er på da? Muligheter og koble dette rett bak lysbryteren, eller må man dypere til verks her?
Eirik Tømmerås Posted June 10, 2014 Posted June 10, 2014 Det styres vel av canbus det der, og lite å gjøre med. Programering går heller ikke. Eneste må være å koble til fysisk i motorrom, men da får du vel varsel om gåen pære?
Helge Josefsen Posted June 10, 2014 Posted June 10, 2014 Er det virkelig ikke mulig og "fortelle" bilen dette? Trudde med de rette programvarene kunne du få til det meste...
slippern Posted June 10, 2014 Posted June 10, 2014 Vet at på VAG i fra ca 2004-05 går det ant og programmere, så bør jo gå ant på Mercedes også
Fagerdaal Posted June 10, 2014 Author Posted June 10, 2014 Hørt det går på VAG jeg og, men har ikke greid og funnet noe i STAR ennå, som du kan programmere lys osv.. Litt kjedelig egentlig! VAG går det jo annt og programmere flerer ting! Som at du kan holde inne låseknappen på nøkkelen for og kjøre opp alle vinduene, samme motsatt, om du holder inne knappen for og låse opp. Kan også programmere US-blinkers, og få tåkelyktene til og slå seg på, til den siden du bruker blinklys!
Arne Henriksen Posted June 10, 2014 Posted June 10, 2014 ...VAG går det jo annt og programmere flerer ting! Som at du kan holde inne låseknappen på nøkkelen for og kjøre opp alle vinduene, samme motsatt, om du holder inne knappen for og låse opp. Hvorfor skal du programmere ting som er standard? Min 20 år gamle E-klasse har jo dette..
Fagerdaal Posted June 10, 2014 Author Posted June 10, 2014 ...VAG går det jo annt og programmere flerer ting! Som at du kan holde inne låseknappen på nøkkelen for og kjøre opp alle vinduene, samme motsatt, om du holder inne knappen for og låse opp. Hvorfor skal du programmere ting som er standard? Min 20 år gamle E-klasse har jo dette.. Det har jeg faktisk ikke på min! Har prøvd flere ganger uten hell...
Eirik Tømmerås Posted June 10, 2014 Posted June 10, 2014 ...VAG går det jo annt og programmere flerer ting! Som at du kan holde inne låseknappen på nøkkelen for og kjøre opp alle vinduene, samme motsatt, om du holder inne knappen for og låse opp. Hvorfor skal du programmere ting som er standard? Min 20 år gamle E-klasse har jo dette.. Ja, 124 har dette, men 211 har så vidt jeg vet hittil ikke dette
FrodeS Posted June 10, 2014 Posted June 10, 2014 Det skal være på 211 også, men det er vel mer regelen enn unntaket at sensorene på dørhendelen er gåen?
Helge Josefsen Posted June 10, 2014 Posted June 10, 2014 Det går ikke på min 211 heller... Må si jeg håper noen har tips på automatisk kjørlelys med grøftelys
Asbjørn Posted June 11, 2014 Posted June 11, 2014 Jeg også. Kjører nesten alltid med bryteren i "Auto", og det er mange som blinker på meg på dagtid, da det ikke er noe synlig lys.
Helge Josefsen Posted June 11, 2014 Posted June 11, 2014 Da må du gå inn i "lys menyen" på bilen. Og velge konstant lys. Så vil hovedlysa dine lyse hele tiden. På påbudt med lys på vettu så ikke rart de blinker på deg
Eirik Tømmerås Posted June 11, 2014 Posted June 11, 2014 Må si det var enklere "før i tiden". På Scorpioen tok jeg av toppen på dashbordet og koblet om på et rele (eller 2?) og vips så tennes sprederene når jeg starter motoren
KennethJ Posted June 11, 2014 Posted June 11, 2014 ...VAG går det jo annt og programmere flerer ting! Som at du kan holde inne låseknappen på nøkkelen for og kjøre opp alle vinduene, samme motsatt, om du holder inne knappen for og låse opp. Hvorfor skal du programmere ting som er standard? Min 20 år gamle E-klasse har jo dette.. Det har jeg faktisk ikke på min! Har prøvd flere ganger uten hell... Du må holde nøkkelen omtrent inntil IR-sensoren på dørhåndtaket for å få det til å funke. Jeg trodde ikke det funka på min heller, men ved å holde nøkkelen inntil funker det.
Arne Henriksen Posted June 11, 2014 Posted June 11, 2014 Du må holde nøkkelen omtrent inntil IR-sensoren på dørhåndtaket for å få det til å funke. Jeg trodde ikke det funka på min heller, men ved å holde nøkkelen inntil funker det. Samme på 210 også det - denne funksjonen er avhengig av IR - går ikke på RF. Det er nok en tanke bak, du skal ikke gjøre dette fra godstolen, men du skal kunne gjøre det uten å krabbe inn i bilen og slå på tenninga. Jeg kjenner en (u)lykkelig Audi-eier som opplevde at han på et eller annet vis hadde kjørt ned alle 4 rutene når han mente han låste nybilen på kvelden. 'Litt' vått inni der neste dag etter at det hadde pøst ned hele natta.
Eirik Tømmerås Posted June 12, 2014 Posted June 12, 2014 Nå har jeg prøvd med nøkkelen borti ir-sensoren, men ikke liv. Er vel som FrodeS. sier, feil med sensoren Ja. ja den får bare være gåen, for jeg har vent meg til å lufte bilen ved å åpne dørene, er jo så bra med nyere biler for kupélys og andre lys som kommer på når man åpner dørene slukkes jo etter en stund
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now