Jump to content

Spørsmål til MB-Kicker

Guest Martin Heie

Recommended Posts

Guest Martin Heie

Hei,

Jeg lurer på hvilken fargekode bilen til MB-Kicker har. Har en brabusstylet sedan som skal lakkeres og kunne tenkt meg akkurat den fargen :)

Vet forresten også noen om det finnes noen godkjenningspapirer fra Mercedes tyskland på ombygging til 500E/E500 W124. Er vel dette man trenger for å få godkjent en ombygging etter dagens regler..?

Mvh

Martin

Hei,

Jeg lurer på hvilken fargekode bilen til MB-Kicker har. Har en brabusstylet sedan som skal lakkeres og kunne tenkt meg akkurat den fargen :)

Vet forresten også noen om det finnes noen godkjenningspapirer fra Mercedes tyskland på ombygging til 500E/E500 W124. Er vel dette man trenger for å få godkjent en ombygging etter dagens regler..?

Mvh

Martin

Hei Martin!

Bilen min er lakket med fargekode 040 Sort. Det som utgjør forskjellen ved min bil i forhold til mange andres, er at den etter lakkeringen ble matt/våtslipt med 2500-papir, og deretter polert opp igjen med Meguiars Proff-serie (m/maskin).

Jeg er litt usikker på godkjenningspapirer i forhold til ombygging, men jeg er blitt fortalt at etter sigende så må man kunne dokumentere for Biltilsyn at understell og annet er bygd om og har de nødvendige deler som er beregnet for E500/500E. Du kan jo spørre Turid Sunde (Ms. V-Max) om dette kanskje? Eller Inge Høyer, eller Arne Roger Snapa (ARS)?

Uansett - for at man f.eks skal kunne få godkjent MYE større hjul på en E500/500E-ombygd W/S124 enn normalt til en vanlig W124, så må man nok ha ombyggingen godkjent og skrevet inn i vognkortet. (tenker spesielt på ET på felg!)

Guest Martin Heie

Hjertlig!

Flotters. Synes fargen er sykt kul. Hvordan er den lakkert? Er det to lag lakk eller ligger det klarlakk utenpå?

Har dessverre ikke fått meldt meg inn i klubben ennå så jeg får ikke kontaktet dem :(

Skal dog få meldt meg inn så fort jeg får bilen ferdig. Grillen ser  jo også utrolig fet ut, men er den customlaget ettersom det er en rille mer enn standard avantgardegrill har..?

Mvh

Martin

Hjertlig!

Flotters. Synes fargen er sykt kul. Hvordan er den lakkert? Er det to lag lakk eller ligger det klarlakk utenpå?

Har dessverre ikke fått meldt meg inn i klubben ennå så jeg får ikke kontaktet dem :(

Skal dog få meldt meg inn så fort jeg får bilen ferdig. Grillen ser  jo også utrolig fet ut, men er den customlaget ettersom det er en rille mer enn standard avantgardegrill har..?

Mvh

Martin

Vel, jeg er jo Medlemsansvarlig i klubben.... Det koster deg 275,- for 2. halvår kontingent (225,- + 50,- i innmeldingsavgift)... Har du lyst å melde deg inn, så sier du fra / sender meg en PM!

Det er en custom grill ja, men den er nå lagt på hylla og jeg har montert en Avantgarde-grill fra Luxusline!

Usikker på hvordan bilen er lakkert.... Har egentlig ikke spurt Snapa om det (han som eide bilen før meg)

Bilen er lakkert hos Strømmen Billakk. Det er ikke bestillt noe spesielt med lakkeringen. Bortsett som MBkicker fortalte at jeg har mattslipt den før jeg begynnte å montere på alle deler etter lakkeringen. Brukte forskjellige poleringmidler  fra mequiers og maskin.

Guest Martin Heie

Bilen er lakkert hos Strømmen Billakk. Det er ikke bestillt noe spesielt med lakkeringen. Bortsett som MBkicker fortalte at jeg har mattslipt den før jeg begynnte å montere på alle deler etter lakkeringen. Brukte forskjellige poleringmidler  fra mequiers og maskin.

Hei igjen,

Ligger det klarlakk på den?

Mvh

Martin