Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei.

Kjøpte en W211 for en mnd siden med utmerket historikk uten noe å si på, alle servicer, 2 kjente stabile eiere, og 98% strøken så vidt jeg kan se. 106000 km stand. NAF test fra i høst uten en anmerkning.

De siste 2 ukene har det selvfølgelig kommet noen problemer jeg ikke merket når jeg testet den en hel uke for 2 mnd siden. jeg har kjørt ca 1000 km siden jeg overtok den.

Den starter nesten hver gang med at den kinner i alt fra 2 til 4 sekunder for så og komme. Da har den som regel lagt seg rett på 900 rpm og vært klar til bruk. Istad startet den på første eller andre omdreining etter å ha stått i 12 timer. Dvs med en gang, det er lenge siden.

Det er med andre ord veldig random starts på den her, hvordan den oppfører seg ved start.

Siste tiden nå, så har tomgangen ved oppstart begynte å jage litt mellom 600-1200 rpm ved kaldstart. Når den varmer seg opp blir tomgangen som den skal være, men den har lagt seg på under 900 et par ganger ved stans  på varm motor.

Og så starter turtellernåla alt fra 0,5-1 sekund etter motoren "tar over" fra starteren, så begynner nåla å jage litt opp og ned

Ellers syns jeg bilen responderer godt på gass og bruker normalt med bensin vil jeg tro.

Skal på en lang kjøretur om 2 uker så dette vil jeg ha fikset om jeg så må ta den til forhandler. Men vil spør her først. Prøvde å søke :) Jeg har ikke gjort noe feilsøking på den selv pga masse jobb i det siste.

Alle tips mottas med stor takk!

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...