Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har byttet motor i en 99 clk 200.

Ny motor er en 230 kompressor fra 99 mod.

Jeg kjøpte med hjerne til motor og girkasse samt tenningslås fra denne bilen.

Men den starter ikke med 230komp hjernen (starter slår ikke inn i heletatt)

Så prøvde og bytte tenningslås slik at alt kommer fra den 230komp bilen, men da går ikke rattlåsen av.

Noen som har et tips?

Den startet med engang med org hjerne og tenningslås fra 200 motoren.

Trodde det skulle være omvendt det men? :lol: 8)

Posted

Logisk sett skal den starte med 200 ecu, tenningslås og nøkkel.

Skal du bruke 230 ecu, må du også ha tenningslåsen og nøkkelen fra 230'n

Har prøvd med tenningslås og ecu fra 230n. Men da går ikke rattlåsen av siden det ikke "klikker" når jeg setter inn nøkkel.

Posted

Så nån i usa som plagdes. De bytta selve rattlåsen også trur æ det va. Kan vel muligens programeres.

Mulig jeg tar feil, men jeg trodde vi var på et norskspråklig forum..

Posted

Bilen er oppe å går og ser ut til å fungere fint med org hjerne.

Men den er litt rar når jeg setter inn nøkkel.

Den var slik før også at den ikke startet med engang enkelte ganger.

Men nå er er slik at det ser ut som den mister helt kommunikasjon med bilen.

Ingen lys fungerer inni coupen og det går ikke å vri på nøkkel. Akkurat som det ikke er strøm inn til coupen, men lyset i bagasjerommet fungerer.

Kan dette være utslitt tenningslås eller har det noe med motorbyttet og gjøre?

Posted

Jeg tror jeg fant ut av det med startproblemene, viste seg at mutteren på koblingspungtet var løsnet inne i bilen.

Men har et annet spørsmål.

Jeg hører ingen lyd fra kompressoren på pådrag og rusing, brodern hadde en slik en for noen år siden å jeg mener at de lagde endel lyd?

Jeg synes heller ikke bilen går noe spes godt, noe racer blir det ikke men syns og huske det var mere puff i den.

Så på youtube at det var en som byttet den bypass ventilen el hva det heter. Forsto det slik at det er det spjeldet som sitter på luftfilterboksen.

Kan det være den som ikke åpner/lukker som den skal, eller er det pga at jeg kjører med hjernen fra 200 motoren? Altså hjerne til en sugemotor.

Posted

200 hjerne har vel ikke styring av den elektronisk bypass ventiln? Samme er det vel visst kompressor har eletrisk clutch? Som skal styres av hjernen

Posted

200 hjerne har vel ikke styring av den elektronisk bypass ventiln? Samme er det vel visst kompressor har eletrisk clutch? Som skal styres av hjernen

Regna med det var noe slikt ja.

Jeg satte inn 230 hjernen i går, men den klikker bare når jeg prøver å starte. Så er vel startsperra som står på, er det noen måte å få kutta den på?

Posted

Tror start sperra slår inn pga feil kode i rattlås. Huske jeg holdt mye på med det i min w210. Å de fleste som selger ecu i usa. Selger ecu med nøkkel, tenningslås og rattlås.

Posted

Tror start sperra slår inn pga feil kode i rattlås. Huske jeg holdt mye på med det i min w210. Å de fleste som selger ecu i usa. Selger ecu med nøkkel, tenningslås og rattlås.

Ok. Jeg kjøpte alt i sverige, men fikk bare beskjed om at jeg trengte ecu og tenningslås.

Men huggeriet har jo såklart vraket bilen.

Posted

Okei. Mulig du kan adaptere rattlåsen eller få kodet den om.  Dog så har jeg mine tvil siden de i usa selger de med. Men du kan jo koble 12v rett på kompressor cluchen så funker den, å eventuelt skaffe feks en vortech bypass ventil( de er vacum styrt) så skal de fungere. Dog sikkert ikke optimalt med tanke på luft/bensin.

Posted

Okei. Mulig du kan adaptere rattlåsen eller få kodet den om.  Dog så har jeg mine tvil siden de i usa selger de med. Men du kan jo koble 12v rett på kompressor cluchen så funker den, å eventuelt skaffe feks en vortech bypass ventil( de er vacum styrt) så skal de fungere. Dog sikkert ikke optimalt med tanke på luft/bensin.

Har kobla ut clutchen nå.

Får høre med mercedes å høre hva de sier.

Posted

Hva med å høre med der du fikk motoren om nøkkelen er mulig å oppdrive,

evt. chassinummer så du kan få bestillt en? Eller tidligere eier?

Posted

Hva med å høre med der du fikk motoren om nøkkelen er mulig å oppdrive,

evt. chassinummer så du kan få bestillt en? Eller tidligere eier?

Vist du ser lengre oppe så har jeg både tenningslås og nøkkel.

Men det skjer ingenting når jeg bruker den.

Den får ikke av rattlåsen om jeg bruker den.

Posted

Som du nå vet så mangler du rattlås så virker alt.

Ch# kan du lese av med diagnose. Det ch# ligger lagret i de brukte delene.

Ny rattlås eller den brukte vil løse alt.

Posted

Som du nå vet så mangler du rattlås så virker alt.

Ch# kan du lese av med diagnose. Det ch# ligger lagret i de brukte delene.

Ny rattlås eller den brukte vil løse alt.

Problemet er at de lure svenskene har vraket bilen allerede.

Går det ikke ann å kode om den som står i da?

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...