nykonvertert mb entusiast Posted June 9, 2014 Posted June 9, 2014 Hei, jeg har en mb e220 cdi 99mod med 400000km på telleren. Det kommer en del svart eksos under gasspådrag og i bakker. Er det noen som vet hva som kan være galt?
Jonas94 Posted June 9, 2014 Posted June 9, 2014 Luftfilter, dårlig forstøvning av dyser, turbo?(turbohavari, får for lite luft)
nykonvertert mb entusiast Posted June 9, 2014 Author Posted June 9, 2014 Hei og takk for svar. Det kan stemme. Jeg har nettopp skiftet dyser etter dette så kom det svart eksos. Er det noe jeg kan gjøre med dysene selv, eller må de overhales? Jeg har kjøpt og brukt dyserens med liten forbedring. Luft filter er helt nytt. Dieselfilteret har jeg ikke fått skiftet enda, kan dette ha en innvirkning på problemet?
nykonvertert mb entusiast Posted June 9, 2014 Author Posted June 9, 2014 Nei det var dessverre brukte. Men visste ikke at de var så dårlige. Men akkurat nå er jeg ute og kjører og mistet all kraft på motoren og den hadde problemer med å gire ned. Jeg tråkket på gassen og ingen reaksjon, kun svart røyk. HJELP!
nykonvertert mb entusiast Posted June 10, 2014 Author Posted June 10, 2014 Idag fikk jeg krabbet meg til ett mb verksted som fant feil, og det var luftmengde måleren som var gåen. Men takk for all int.og svar.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now