KALLEK Posted June 9, 2014 Posted June 9, 2014 Har hatt nattlige "gjester" på besøk med resultat ødelagt dørlås på førersiden. Heldigvis har de ikke kommet seg inn i bilen. Jeg kan fortsatt låse og åpne døren elektronisk, men selve låsen er slått i stykker. Kan altså ikke bruke nøkkel. Kan man bytte kun låsesylinderen eller må hele systemet med elektronikk byttes? Kan noen gi en god beskrivelse av hvordan man demonterer dørhåndtak og dørlås?
Beckern Posted June 9, 2014 Posted June 9, 2014 Kan ingen ting om demontering og kjenner ikke låsesystemet så godt men som en generell betraktning vil jeg tro sylindre kan byttes. Fysisk nøkkel jobber jo helt uavhengig av elektronikk så jeg har vondt for å tro at det må byttes. Ett mulig alternativ er å ta ut låsesylinder, få tak i tilsvarende og ta med til låsesmed. Det er mulig de kan bygge opp en ny frisk sylinder som passer din nøkkel. Dette må du selvsagt sjekke først. Det er noen spesialister som tar slike jobber. Ellers er det vel å få tak i komplett sett med låsesylindre og nøkler. Det er vel typisk tre sylindre (fører, bagasje og hanskerom)
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now