Maylene Posted June 8, 2014 Posted June 8, 2014 Hei. Jeg har en w123 stasjonsvogn jeg vil ha lavere bak, men det er nivåregulering på den. Noen spesiell måte å gjøra det på? Hørt litt forskjellig, og tilogmed at det ikke lar seg gjøra i det heletatt. Hva er riktig? Setter stor pris på svar
Alexander Posted June 8, 2014 Posted June 8, 2014 Det er ikke vanskelig, og hvis du søker finner du ut hvordan.. (Hint: juster staget til nivåreguleringen)
RuneT Posted June 8, 2014 Posted June 8, 2014 Det er ikke vanskelig, og hvis du søker finner du ut hvordan.. (Hint: juster staget til nivåreguleringen) Ja, du har rett hvis alt er ok, men nå sies det ikke hvor høy den er i dag. Er den så høy at det ser rart ut og virker stiv og spretten, så er det vel disse vakumklokkene som ikke er ok?
Maylene Posted June 9, 2014 Author Posted June 9, 2014 Det sitter nytt senkesett på den. Den er ganske lav foran i forhold til bak, så jeg er nødt til å få den noen cm lavere bak også. Det ser helt rart ut nå. Den er ikke skyhøy, men heller ikke noe spesielt lav bak. Ca originalhøyde tenker jeg. Kan det bli problematisk å justere på stagget ettersom fjørene er nye og stive?
Alexander Posted June 9, 2014 Posted June 9, 2014 Det er ikke vanskelig, og hvis du søker finner du ut hvordan.. (Hint: juster staget til nivåreguleringen) Ja, du har rett hvis alt er ok, men nå sies det ikke hvor høy den er i dag. Er den så høy at det ser rart ut og virker stiv og spretten, så er det vel disse vakumklokkene som ikke er ok? Nei. Klokkene har bare dempeeffekt.
Alexander Posted June 9, 2014 Posted June 9, 2014 Det sitter nytt senkesett på den. Den er ganske lav foran i forhold til bak, så jeg er nødt til å få den noen cm lavere bak også. Det ser helt rart ut nå. Den er ikke skyhøy, men heller ikke noe spesielt lav bak. Ca originalhøyde tenker jeg. Kan det bli problematisk å justere på stagget ettersom fjørene er nye og stive? Bilen skal hvile på fjærene, nå hviler den sannsynligvis på nivåen siden du ikke har justert den. Da blir den heller ikke lavere.
Maylene Posted June 9, 2014 Author Posted June 9, 2014 Det stemmer. Spørte han jeg kjøpte bilen av om han har justert den, og det hadde han ikke. Nå har vi justert nivåreguleringa maks, og den blei nesten ikke noe lavere. Skal den bli lavere med en gang eller må man kjøre litt? Ser også nå at den er lavere på ene sida. Men ser det er en luftenippel på pumpa, kan det væra at man må gjøra noe med den? Eller noen andre forslag?
Alexander Posted June 9, 2014 Posted June 9, 2014 Blir som regel lavere med en gang du flytter på ventilen. Måten å justere dette på er jo ikke å justere maks, da blir det hverken riktig eller bra... Prøv dog å kjøre litt med det. Er slettes ikke sikkert fjærene senker den noe særlig bak.
Maylene Posted June 9, 2014 Author Posted June 9, 2014 Bilen verken senker eller hever seg når vi justerte ventilen, derfor prøvde vi å justere maks bare for å se, men ingenting skjer. Har også kjørt, men akkurat lik. Lurer på om det da kan væra ventilen det er noe feil med? Hm.
Alexander Posted June 9, 2014 Posted June 9, 2014 Det er ikke usannsynlig at ventilen trenger en overhalling. Mener det har vært skrevet om her tidligere også.
tommern57 Posted June 10, 2014 Posted June 10, 2014 Mulig dumt, men bilen må vel gå når man vrir på ventilen?
Alexander Posted June 10, 2014 Posted June 10, 2014 Jeg har aldri prøvd med motoren av, men vil tippe at du har rett.
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted June 10, 2014 Posted June 10, 2014 Om bilen er skjev, så må du også sjekke kyllingbena. Visst på bildet (Hvite stag). Av og til knekker den ene siden, og da kan den bli lavere på den ene siden.
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted June 10, 2014 Posted June 10, 2014 Hørt litt forskjellig, og tilogmed at det ikke lar seg gjøra i det heletatt. Du skal ikke høre på sånt. Her har du snakket med en som ikke har hatt peil på 123
Erlend Posted June 10, 2014 Posted June 10, 2014 Hei da jeg kjøpte min s123 for 3 år siden var den og usannsynlig høy, og da snakker vi om at den såg komisk ut med hjula pekende innover og skikkelig sprett rumpe i fartshumper, det jeg gjorde da var å rygge den opp på to "krakker" slik at bakenden kommer såpass høyt opp at du kan ligge under den uten å risikere at den klemmer deg flat når du senker den ned. Da justerte jeg på det staget som kommet opp fra ventilen til den låg fint på fjørene..dette gjorde jeg mens bilen var i gang. Hos meg reagerte den med en gang jeg begynte å skru på staget, vet ikke om det hjalp så mye men jeg håper det løser seg.. Ps: Dele bilder av gobilen vet du
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now