Jump to content

Overhaling av hjuloppheng

FrodeS

Recommended Posts

Nå har jeg endelig fått lettet Simen for litt deler, så nå venter jeg bare på at en kammerat skal få tida til å bytte alt sammen.

Etter 400.000 km håper jeg at det blir litt forskjell å merke. Det ble litt deler :-)

1.jpg

Har liggende nye støtdempere også. De som sitter på nå er etter alt å dømme orginale, så da spørs det vel om ikke de også er klare for å byttes ut.

• 3 months later...

Rukket å bytta enda, eller kom det en topp i veien?

- Er skikkelig nyskjerrig på resultatet.

320'n har nå runda 225K, og jeg har lyst til å 'konvertere' den med original Sportline-understell. Jeg synes bilen er for høy, og selv om den er 'comfy', så liker jeg Sportline bedre..

I praksis betyr nok dette nye fjærer/dempere og bytte de foringer/stag som MÅ byttes.

...og jeg håper at han som skal bytte det for meg får ut fingern snart.

Overhale toppen klarer du, men skifte noken stag baki der gidder du ikkje. Er du blitt giddalaus for tida.  :lol:

Jeg satt også og tenkte over den... jeg ville hatt mer problem med å overhalle topp m.m enn å skifte hjuloppheng.... Så jeg var sikker på att dette var noe sjefmek. Frode ville fikse selv..

Men er vel kanskje bukk som gjør att han får en kompis til å ta det...

...og jeg håper at han som skal bytte det for meg får ut fingern snart.

Overhale toppen klarer du, men skifte noken stag baki der gidder du ikkje. Er du blitt giddalaus for tida.  :lol:

Godt poeng. Har mer enn nok å gjøre her for tida : www.ascona.no/hus/trapp til at jeg får gjort noe som helst med bilen.

Bytte av foringene var en del av en deal med en som handlet et interiør av meg. Stagene skal jeg nok kunne få byttet, men å presse ut traversforinger, bytte bærekuler, bytte bærearmsforinger fremm/bak og ikke minst hjulstillingskontroll etterpå er ikke noe jeg har lyst til å begynne med på gårdsplassen hjemme.

Godt å se at du har skikkelige arbeidsklær! 8)

Hehe. Egentlig har jeg bare rappet alt vi har av trøyer i XL og bruker som arbeidsklær :-)

Skulle ikke male eller spikre eller slipe eller noe sånt, så gadd ikke bytte trøye. Jekken til dama var forresten i overkant ustabil, så klok av skade hentet jeg motorsaghjelmen like etterpå. Det holder å få 2"4" i hue én gang.

Det ble bra. Trappa knirker ikke lenger.

Det er forresten ganske knotete i et sånt trapperom. Mye rare vinkler. Tror jeg kunne gjort tilsvarende jobb i stua like fort. Minst.