Jump to content

Recommended Posts

Posted

I år ble det med en ekstra bil hjem fra Gol. En gammel taxi fra helt sør i landet. :D

wX1pJ.jpg

Bilen fikk ny lakk og AMG styling i fjor sommer og ser veldig fin ut. Kapret 2. plassen for

211-serien gjorde den også. Km-standen er voksen og står nå på 467k, så må innrømme jeg

er litt spent på dette bilholdet.

Kommer flere bilder etter hvert, da den nå står lagret i påvente av å bytte støtdempere foran. :)

Posted

Tøft med amg optikk når det er gjennomført slik som jeg mener å huske det er på denne!

Hvordan er 170hk 220cdi sammenlignet med 204 hk 320 cdien du hadde før?

Posted

Takker!

Bilen er veldig gjennomført. Litt overkill styling til en 220, men det er det jo bare jeg som vet. :lol:

Bra drag i denne, men merker jo fort at det ikke er noen 320.

QNDSR.jpg

Posted

Har aldri skjønt hvorfor bare en skikkelig AMG må ha AMG styring.

Så lenge det er originalt og gjennomført, så kjør på.

Misliker mer at man gjør masse redneck styling.

Denne var vakker.

Posted

Har ikke bilder av interiøret, men det er sort delskinn. Setene er veldig fine da

disse har hatt setetrekk på. Resten ser også bra ut, men dørtrekk og taktrekk skal få seg

en rens etter hvert. :)

Har sendt mail til Nederland for pris på skinninteriør og div. utstyr, så får vi se om vi

slår det sammen med ferien i år.

Guest alexanderst
Posted

Ja det må vi!

Siden du ikke hadde bilder av interiøret enda, har du vel mange av eksteriøret?  8)

Posted

Lite bilder enda. Kommer flere når AMG felgene er montert.

Her er et jeg tok med mobilen på tur hjem fra Gol.

alZpF.jpg

Eneste jeg har fått gjort er å montere solgardin i bakruta. Tok den ut av 320en før jeg solgte den.

Posted

Er det original solgardin? Har lyst på en sånn selv

Er en sånn for å ettermontere på biler, som ikke har det orginalt. Kjøpte min hos Autoroyal.

Ble levert i orginal MB-embalasje med delenr. og blå lapp på. :)

Posted

Da har jeg funnet ut hvorfor bilen var så lav foran. Støtdemperne var gåen, samt at fjærene var kappet!!

Nå blir det bestilling av nye bilstein dempere og fjærer for sportpakke. Frykter bilen blir stående en stund

nå frem til delene kommer. :(

Posted

Da har jeg funnet ut hvorfor bilen var så lav foran. Støtdemperne var gåen, samt at fjærene var kappet!!

Nå blir det bestilling av nye bilstein dempere og fjærer for sportpakke. Frykter bilen blir stående en stund

nå frem til delene kommer. :(

Er kjempe positivt at du får ordna det nå da :) Blir nok som en nesten helt ny bil når du får montert de nye delene. Er bare å glede seg :)

Posted

Da har bilen fått nye fjærer og dempere foran, men jeg er ikke helt fornøyd enda.

På venstre side foran har den fått fin høyde, men på høyre side er den ca. 1-1,5cm høyere.

Denne høydeforskjellen var der før bytte også, men trodde dette skulle bli borte med nye deler da

venstre demper var betydelig lettere å presse sammen, enn den som stod på høyre side.

Nye dempere og fjærer er av merke Bilstein og demperne er begge stilt på det nest nederste hakket.

Er det noe annet som kan påvirke høyden foran?

Posted

Var og skulle få tatt 4-hjulskontroll i dag, men det var vist ikke bare- bare. Må ha noen

nye forstillingsdeler, samt ei knirkeforing bak. Heldigvis hadde verkstedet tid til å ta den før

ferien... Så da blir det forhåpentligvis ferietur med en tight og fin E-klasse. Er vel få biler, som er

bedre å dra på tur med. :)

Posted

Da er AMG felgene endelig kommet på! I morgentidlig bærer det av sted til

verksted for skifte av øvre og nedre opphengskule høyre foran, bremseslanger, ei knirkeforing bak

og firehjulskontroll. Skal si det var stor forskjell på utslitte Nankang NS2 og nye Dunloop dekk. :)

b57e5f60-c445-46c4-867c-2323832adcf3_zps60233fd5.jpg

842a9f45-1d8e-4861-b582-92d6572009eb_zps5477b4bc.jpg

Posted

...Skal si det var stor forskjell på utslitte Nankang NS2 og nye Dunloop dekk. :)

b57e5f60-c445-46c4-867c-2323832adcf3_zps60233fd5.jpg

Dei der AMG-felgane må vere noke av det finaste ein kan sko ein 211 med.. Så absolutt... 8) Og må absolutt sei at Dunlop-dekka er noko for seg sjøl, fantastisk gode dekk det!

Posted

Dei der AMG-felgane må vere noke av det finaste ein kan sko ein 211 med.. Så absolutt... 8) Og må absolutt sei at Dunlop-dekka er noko for seg sjøl, fantastisk gode dekk det!

Jo takk! Er rimelig fornøyd selv også! :lol:

Fikk den tilbake fra verksted i dag. Merket fort at bilen var blitt fastere i "fisken".

Lå som støpt på veien! :)

Om noen vet av en brukbar soltak motor og ei hel og fin taklampe med bryter for soltak,

så er jeg interessert. :)

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...