Jump to content

ATV?

Recommended Posts

Posted

På en bondegård ved Skarnes har de laget i stand en artig bane i skogen, og leier ut ATVer fra 40 til 150ccm. Artigst er 125ccm syns jeg :-)

Skarnes er på veien mot Kongsvinger. En drøøy time fra Oslo, ca.

er det noe interesse for en tur dit?

Prisene ligger på 50,- pr. "tur". Det blir omtrent 3x morro for pengene i forhold til go-cart. De fleste som ikke har kjørt noe særlig før er ganske slitne etter 3-4 turer.

De har et ganske fint opplegg rundt, så det er ypperlig for grilling og kos.

Guest stig1
Posted
På en bondegård ved Skarnes har de laget i stand en artig bane i skogen' date=' og leier ut ATVer fra 40 til 150ccm. Artigst er 125ccm syns jeg :-)

Skarnes er på veien mot Kongsvinger. En drøøy time fra Oslo, ca.

er det noe interesse for en tur dit?

Prisene ligger på 50,- pr. "tur". Det blir omtrent 3x morro for pengene i forhold til go-cart. De fleste som ikke har kjørt noe særlig før er ganske slitne etter 3-4 turer.

De har et ganske fint opplegg rundt, så det er ypperlig for grilling og kos.[/quote']høres veldig morsomt ut, jeg blir med

Guest stig1
Posted

hvis det hadde vært mulig å legge det til en søndag så hadde det vært fint, jeg jobber 2 helger i måneden, og har ingen mulighet til å ta meg fri

Guest Johan Stub
Posted

Var det ikke mulig å leie mindre kjøretøy til f.eks. barn også?

Posted
Var det ikke mulig å leie mindre kjøretøy til f.eks. barn også?

Jepp, de har 2 x 40 ccm også. Junior var 4,5 da han kjørte den første gang på denna tida i fjor, og det var stor stas.

For mitt vedkommende passer det fint å ta det en søndag. Gjerne en partallshelg hvis det passer andre.

Guest Johan Stub
Posted
For mitt vedkommende passer det fint å ta det en søndag. Gjerne en partallshelg hvis det passer andre.

Må vel kunne passe det.

• 2 months later...
Posted

Må vel kunne passe det.

Røsker liv i denne igjen, jeg.

Noen som vil være med førstkommende søndag ?

Stedet er Skarnes. En drøy halvtime, kanskje tre kvarter (EIVIND???) østover fra Kløfta.

Å kjøre ATV er utrolig artig, og det er relativt billig morro (mye billigere enn go-cart). Regn med å bli litt møkkete, så ta med klær det er lett å ta av igjen før man setter seg i bilen. Regndress er ikke nødvendigvis noen ulempe. Regnvær er ingen hindring, det bidrar bare til at det blir enda artigere.

Hvis det er ønskelig, kan vi kanskje prøve å dra i gang noe grilling og slikt, de har lagt godt til rette for det.

Jeg kommer i tilfelle til å ta med junior på 5 år. Han kjørte første gang i fjor, da han var 4. De har to 40ccm, som passer fint til ungene, og noen litt større som passer fint til .. de litt større :-)

Prisen i fjor var 50,- pr. gang man kjører. Det er da tre runder på en bane. Står man på litt, er man ganske sliten etter 3-4 ganger. Alternativt kan man leie en sykkel for 1400,- pr. time, men det blir nok dyrere i forhold.

Jeg har ikke fått tak i folket ennå, men vanligvis har det ikke vært noe problem å få plass.

EDIT : Det er visst masser av plass på søndag.

Leie av en ATV var 400 for halvtime, og 700 for en heltime, ikke 700/1400 som jeg trodde jeg husket. Fortsatt er det nok rimeligere å leie for enkelttur til 50,-.

Guest Eivind Soltvedt
Posted
Stedet er Skarnes. En drøy halvtime' date=' kanskje tre kvarter (EIVIND???) østover fra Kløfta.

[/quote']

Halvtime-tre kvarter alt ettersom trafikken. Bruker drøye 45-50 minutter til kongsvinger fra kløfta på dager med lite trafikk..Kongsvinger er 15-20 minutter forbi skarnes

Guest stig1
Posted
Noen som vil være med førstkommende søndag ?

Ingen :?:

Det er meldt knallvær på søndag :!:

Har lyst, men ikke tid