Eirik Tømmerås Posted June 5, 2014 Posted June 5, 2014 Hadde for en tid siden rød skjerm med varsel om bremser da jeg hadde kjørt alt for lenge med avrevet ledning til sensor i br.klosse bak, dette ble reparert og det har nå vært fred lenge, men på tur til Bodø for å hente meg en MB til så kom det opp rød skjerm med noe bremsefeil varsel, jeg slo av tenning og åpnet døren så meldingen forsvant og kjørte så videre og etter noen mil kom det opp et nytt varsel og jeg stoppet bilen og gjorde samme prosedyre som sist. Vi fikk hentet bilen og på tur hjem ble det ingen røde skjermer. Så til spørsmålet, jeg var i forrige uke på eu-kontroll og fikk 2´er bl.a. på at bremsen hang på v.bak, kan dette være årsaken til rød skjerm?
Bengt E Jacobsen Posted June 5, 2014 Posted June 5, 2014 Rød skjerm "Med noe bremsefeilvarsel"? hva med å lese det som står der så er det lettere å fortelle deg det. eller dra å ta en diagnose.
Eirik Tømmerås Posted June 5, 2014 Author Posted June 5, 2014 Varselet husker jeg ikke ordrett hva som stod, var noe med forlenget bremsestrekning og sbc sluttet å virke. Diagnose tar jeg selv med min kina-star, men har ikke rukket det enda
Merche Posted June 5, 2014 Posted June 5, 2014 Jeg fikk samme melding og måtte bytte sbc unit 38000kr fikk den på garanti. Takkå pris for det. Har du byttet bremseklosser selv? For da kan bremsene bak henge. Bremseklosser justeres i henhold til skive, eget program for det i Star. Eller det kan være caliperen din som er treg i stempelet. Når det gjeld sbc er det viktig å skifte bremsevæske hvert 2 år for da oppdateres software i sbc enheten din. Dette er viktig i henhold til garantien. Hilsen fra en som nettopp har vært i gjennom et skikkelig bremsehellvette etter bytte av klosser å skive. Enda til slutt med at sbc unit måtte byttes
Eirik Tømmerås Posted June 5, 2014 Author Posted June 5, 2014 Jeg fikk samme melding og måtte bytte sbc unit 38000kr fikk den på garanti. Takkå pris for det. Har du byttet bremseklosser selv? For da kan bremsene bak henge. Bremseklosser justeres i henhold til skive, eget program for det i Star. Eller det kan være caliperen din som er treg i stempelet. Når det gjeld sbc er det viktig å skifte bremsevæske hvert 2 år for da oppdateres software i sbc enheten din. Dette er viktig i henhold til garantien. Hilsen fra en som nettopp har vært i gjennom et skikkelig bremsehellvette etter bytte av klosser å skive. Enda til slutt med at sbc unit måtte byttes Har byttet klosser selv og det er gjort med hjelp av star-diagnose. Er nok treghet i callipper og jeg kjøper da en "ny" byttecallipper hos båstad bil
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now