Merche Posted June 5, 2014 Posted June 5, 2014 Jeg har et problem w211 016 270 cdi 2004 automatkasse. KM 106000. Når jeg kjører i nedoverbakker nykker bilen når jeg slipper gassen. Noen som hvet hva dette kan skyldes. Det føles som om bilen gir litt gass og så slipper, dette oppleves som nykking. Når jeg gir gass er alt dette borte kommer kunn i nedoverbakker. Er der uansett hvilke gir jeg setter den i . kjører somregel i Drive. Feilen har vært der alltid merchedes verkstedet har aldri klart å funne ut av det, bare fakturert store rekninger på å ikke klare å finne feilen. Når det jobber kunn barneromper der så skal en ikke vente mer heller. så no bruker jeg et annet merchedes verksted. NB: snakket med en merche reperatør, han sa at han hadde reparert mange av disse feila, ved at det kan komme olje opp i ledningsnettet fra automatkassen og inn i styringsenhetn til automatkassen, da har han stoppet denne oljelekasjen og renset styringsenheten og da har det blitt borte. Skal ha bilen inn til dette verkstedet der han jobber. han solgte og reparerte merchedeser før og startet opp no et bosch verksted.
OlaNormann Posted June 5, 2014 Posted June 5, 2014 Du har ikke tilfeldigvis skiftet leseringene til ABS føleren(e) bak?
Olaf Posted June 6, 2014 Posted June 6, 2014 Jeg vet ikke om dette er til noen hjelp i det hele tatt, men på gamle w123 med mekanisk K-jetronic innsprøyting er det noe som heter Schubabschaltung. Det er en ventil som åpner for luft forbi platen som måler luftmengden inn til motoren, når gasspedalen blir sluppet helt og farten er over ca 30 km/t, som typisk i en nedoverbakke. Dermed 'lures' innsprøytningssystemet til å tro at ingen luft passerer, og kutter bensintilførselen tilsvarende. Grunnen til at jeg nevner dette er at min gamle 230TE har så slitne overføringer mellom gasspedal og innsprøyting, at dette ikke funker særlig bra, så bilen min rykker og skyter i eksosen i nedoverbakker. På moderne biler er det jo elektronikken som sørger for dette, så en diagnose hos en Bosch-ekspert bør jo finne feilen. Uansett kan det muligens være en eller annen form for registrering av posisjonen på gasspedal eller gasspjeld i forhold til f.eks vakuum i innsugsmanifolden, som skal kutte bensintilførselen i nedoverbakker, men som her er ustabil eller ikke virker. Jeg håper jeg ikke forvirrer ved å blande inn veteraner, men som kjent er det intet nytt under solen... Med vennlig hilsen, Olaf
Merche Posted June 6, 2014 Author Posted June 6, 2014 Jo absolutt ringene bak er byttet, og han sa at avstanden var noe stor og var en del rust på de, men han nevnte at det kunne være gear olje i ledningsnettet,og jeg tror og mener at nykkingen var der før en byttet abs ringer, det var derfor en byttet de den gangen
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now