Guest Naug Posted August 22, 2006 Share Posted August 22, 2006 Har problemer med at oljemåleren lever sitt eget liv men det er ikke det værste. Jeg kan starte opp bilen å oljem går opp til 3 som normalt. Jeg kan kjøre meg en tur å alt funker som det skal, men når jeg så har parkert bilen liten stund å skal kjøre i gjenn så kan problemet komme. OLjemåleren synker til 0 å det kommer noen lyder som høres ut som ventiltikking Jeg kan parkere bilen i en times tid og problemet er borte i gjenn!??? ER det noen som har vært borti det før?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted August 22, 2006 Share Posted August 22, 2006 Hvis du får ventiltikking når oljemåleren synker til 0 synes jeg det høres veldig skummelt ut! Jeg ville absolutt ikke kjørt bilen før jeg hadde funnet ut av problemet. Lenge siden oljefilteret er byttet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Naug Posted August 22, 2006 Share Posted August 22, 2006 Kjøpte bilen bare for noen uker siden så jeg vet ikke når det har vært byttet oljefilter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted August 22, 2006 Share Posted August 22, 2006 Bytt olje og filter først, se om det har noen som helst virkning. Har du noe vann i olja eller olje i vannet på bilen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Naug Posted August 22, 2006 Share Posted August 22, 2006 Har ikke set etter, men det skal jeg gjøre med en gang. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Naug Posted August 22, 2006 Share Posted August 22, 2006 Har nå vært i bilen men kan ikke se olje i vannet eller vann i oljen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted August 23, 2006 Share Posted August 23, 2006 Gjør som Alexander sier, bytt olje og filter, sjekk at det er riktig på nivå. Hvis problemet vedvarer så må du sjekke/rengjøre/bytte oljepumpen din, hvis den tikker når nivå er på 0 så har du et problem, og for all del ikke kjør med den slik, det kan blir veldig dyrt..!!.. Hvilken bil er det.? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Naug Posted August 23, 2006 Share Posted August 23, 2006 Har vært på mercedes i dag å kjøpt ett nytt filter så nå skal jeg gå og bytte det. (Bilen er 230E 124) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted August 23, 2006 Share Posted August 23, 2006 Hvor langt er den gått, er det noen lyder i motoren sånn til vanlig, eller sviver den helt fint.? Husk å bytte olje også, vet du hvilken olje den har gått på frem til du kjøpte den.? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted August 23, 2006 Share Posted August 23, 2006 Bytt for all del oljen ja! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Naug Posted August 23, 2006 Share Posted August 23, 2006 Har nå fått byttet oljen og filter Å nå funker alt som det skal ja!! Tusen takk for alle tips Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted August 23, 2006 Share Posted August 23, 2006 Har nå fått byttet oljen og filter Å nå funker alt som det skal ja!! Tusen takk for alle tips Det er ganske ille før trykket blir så dårlig som du beskriver her. Det betyr at oljen din nok var ganske bedriten. Hadde jeg vært deg, ville jeg kjørt et par oljeskift med syntetisk olje ganske tett på hverandre. Husk å bytte filter også. Du får rimelig både olje, filter og annet du trenger bla. hos www.stjerneservice.no , autotrio osv. Jeg vet ikke helt hvorfor, men jeg får en liiiiiiiten følelse av at bilen din kanskje ikke er fulgt opp helt etter planen. Hadde det vært min bil, ville jeg definitivt tatt en liten service og byttet : -luftfilter -olje + filter (det har du jo gjort) -servoolje + filter -hydraulikkolje + filter -bremsevæske -automatgirolje + filter Alt dette gjør du greit selv, muligens med unntak av automatgiroljen. Mener det koster deg en drøøøy høvding å få byttet den hos Bergs Automatservice (der klubben har rabatt) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted August 23, 2006 Share Posted August 23, 2006 Det er ganske ille før trykket blir så dårlig som du beskriver her. Det betyr at oljen din nok var ganske bedriten. Jeg er ikke enig. Det holder med et oljeskift uten at man bytter filter så kan bilen bli slik. Jeg har prøvd, den gangen jeg hørte på folk jeg trodde kunne noe om bil. Oljen var knallbra, men filteret tettet seg pga at den nye oljen løste opp drit i motoren. Resten av det du skriver er jeg MEGET enig i!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Naug Posted August 23, 2006 Share Posted August 23, 2006 Han jeg kjøpte bilen oss sa at han hadde byttet oljen, men jeg tviler på at han har byttet filteret for å si det sån Har at noen mb nå, men jeg har aldri vært borti dette før. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts