Josruu Posted June 4, 2014 Posted June 4, 2014 Ved utbedring av ørsmå steinsprutskader, vil feks ei nål(hode) være fint å bruke for å føre på lakk? Eller er det noe annet dere anbefaler å bruke? Har en lakkboks med lakk bare og ikke slik lita flaske. Tenkte på å spraye oppi en kopp og dyppe nåla/ ett eller annet i den.
Gujoni Posted June 4, 2014 Posted June 4, 2014 Jeg bruker spissen på en tannpirker for da har jeg kontroll på hvor mye lakk jeg legger i. For de med svart bil anbefaler jeg Penol lakktusj som selges på bokhandlere. Ser ut som en sprittusj men inneholder sterk lakk. Testet en prikk på Statoikoppen og etter 20 vask i oppvaskmaskinen var den like fin. Biltema har noe liknende men jeg kjenner ikke kvaliteten på denne.
Josruu Posted June 4, 2014 Author Posted June 4, 2014 Tenkte jeg skulle prøve med en tannpirker eller ett nålehode. Har tenkt å lakkert panseret i løpet av sommeren men det gjør ikke noe om steinspruten ikke syns så godt til da... Blå bil og hvit steinsprut er ikke tøft. Takk for svar.
Christoffer Posted June 4, 2014 Posted June 4, 2014 Plastikktannpirker bruker jeg. Spray litt lakk i en bruskork og dypp pirkeren oppi. På en annen bil jeh har fikk jeg utbedringslakk fra forhandler og denne var vannbasert. Rant av med første høytrykkspyling, så bruk tynnerbasertlakk.
Josruu Posted June 4, 2014 Author Posted June 4, 2014 Har gått over med tannpirker nå og det ble vesentlig bedre:) De syns selvsagt men ikke på langt nær slik det var. Neste punkt blir rubbing og polering på søndag/mandag.
trondhla Posted June 18, 2014 Posted June 18, 2014 Når det gjelder småflekker på sorte biler er mitt tips (etter en fyr på Bilextra): Sort neglelakk.. samt noe klar neglelakk i tillegg. Avfetting skal ikke bite på dette. Neglelakkfjerner tar vissnok vanlig billakk også.
Gujoni Posted December 15, 2014 Posted December 15, 2014 Den heter: AMOS Paint Marker. Trodde det var Penol, men det er det ikke ved nærmere ettersyn. Tror det var Notabene som hadde den. Jeg kjøpte den på Lambertseter Senter
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now