Jørgen F.J Posted June 4, 2014 Posted June 4, 2014 Hei! Når man senker en c124 ca 40mm, å skal på firehjulskontroll å få rettet opp hjulene. Er det mulig, eller må det bestilles justerbare stag ?
vegardxf Posted June 4, 2014 Posted June 4, 2014 veldig lite og justere på disse desverre. men er du heldig og treffer en hyggelig fyr på biltilsynet kan man få de godkjent selv med en del negativ camber, så lenge det er ca lik camber på hver side av akslingene. var de jeg fikk beskjed om en gang jeg fikk godkjent en bil med langt over 1 grad negativ camber dette hadde dog ikke gått igjennom hos en annen på tilsynet en kompis møtte på. justerbare stag blir nok heller ikke godkjent har jeg blitt fortalt
Jørgen F.J Posted June 4, 2014 Author Posted June 4, 2014 Er jo så himmla mange som senker disse bilene, en måte gjør de det på Men vil egentlig ha hjulene rette for kjøreegenskapene og slitasjen.
vegardxf Posted June 4, 2014 Posted June 4, 2014 Er jo så himmla mange som senker disse bilene, en måte gjør de det på Men vil egentlig ha hjulene rette for kjøreegenskapene og slitasjen. er ikke uvanlig og heve den for å få den godkjent og så senke litt nedjenn i ettertid bak er ikke camberjustering, så der blir de skjevt og skjeiv dekkslitasje med en gang man får de litt ned
Jørgen F.J Posted June 4, 2014 Author Posted June 4, 2014 Mange har værtfall godkjent senk i vognkortet. Går det å då fremmerhjulene bein ? Er det justeringer der ?
vegardxf Posted June 4, 2014 Posted June 4, 2014 jeg fikk godkjent gamlebilen sånn som dette. fine tall forran, men bak var den egentlig ikke innenfor, men han lot den gå gjennom pga det var lik camber på begge sidene bak (1,2 på ene siden og 1,3 grader på andre). mens han jeg og en kompis møtte på en annen stasjon sa at han godkjenner ikke om tallene er utenfor det som er skrevet fra fabrikk. så man må vel bare få de så bra som kan klarer og håpe på de beste
Jørgen F.J Posted June 4, 2014 Author Posted June 4, 2014 hmm, hva sier dere andre som er inne og leser? Takker for svar så langt Vegardxf
bska Posted June 4, 2014 Posted June 4, 2014 sportline med #1 puter har ca -1.0 grad camber bak, greit utenfor spec kan man trygt si de fleste som senker såpass at hjulet kryper over buen har myye mer camber enn dette (med eller uten K-Mac foringer)
Jørgen F.J Posted June 4, 2014 Author Posted June 4, 2014 Orginal sportline, har de andre stag enn hva en vanelig w124 har ? Og fremmerhjulene går de og justere orginalt ? Kjøpte H&R senkefjærer fra brems.no for en tid tilbake, men har ikke montert enda. Husker ikke hva millimetern var på dem.
OlaNormann Posted June 4, 2014 Posted June 4, 2014 Det var mange løsninger på dette, men vanskelig å få tak i nå da de er utgått. RDMtek hadde mye. http://www.w124performance.com/images/W124_subframe/
Arnfinn Posted June 4, 2014 Posted June 4, 2014 framme er vell uansett ingen problem? masse å justere på der. bak er det vell bare camber som er lite justerbart, men det må vell gå ann å få til. er vell ca. en million 124 med godkjent senkesett her i landet.
Jørgen F.J Posted June 4, 2014 Author Posted June 4, 2014 framme er vell uansett ingen problem? masse å justere på der. bak er det vell bare camber som er lite justerbart, men det må vell gå ann å få til. er vell ca. en million 124 med godkjent senkesett her i landet. Hva det jeg også tengte, men om dem alle er godkjent med litt camber på bakhjula, det vet jeg ikke! Det er forøvrig 40mm senk på de fjærene jeg har liggende, og mener det var 2 og 3-er puter på bilen nå.
bska Posted June 4, 2014 Posted June 4, 2014 framme er vell uansett ingen problem? masse å justere på der. Ikke nok Arnfinn - om du skal få rettet opp vinklene slik at den blir riktig smudd å kjøre
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now