Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei. Et par ganger nå. Så har Motorlampa kommet på under litt vass gasspådrag. Jeg har inntrykket at det kan tydepå at filteret begynner og bli tett. Kan det være så? Lampa lyser men det skjer ikke noe. Bilen går ikke i nød. Og etter en stund(3 oppstarter) så slukker lampen. Det er en s211 200 cdi 08 modell... Noen som har erfaringer her? :-)

Posted

En OBDII bluetooth dings kan gi deg en indikasjon. Koster noen tiere på e-bay.

Tips: kjøp en liten en så kan den stå i hele tiden. De store stikker for langt ut og man brekker de av med kneet.

Kodene er ikke alltid til å stole på men gir som sagt en indikasjon. Også kan man slette feilene og overvåke når de kommer igjen.

Ellers er det diagnose neste.

Har du hatt mange feil ifm med andre feil/reparasjon kan det ligge mange koder lagret. De ligger ikke lagret med tidsstempel så da kan det bli litt kaotisk om man har et titals gamle koder liggende.

Årsaken til lysende lampe kan være så mye. Luft i høytrykk-dieselpumpe tror jeg gir samme symptomer. Fikk en slik advarsel etter filterbytte.

Posted

Jeg har en ubrukt PLX Kiwi Wireless ODB-II Scanner for iPhone & iPod som jeg ikke bruker.

700,- inkl. frakt med Postens Servicepakke i Norge.

Posted

Oki. Så trikset er og ha en leser hjemme da.. Ja blir vel og kjøre på garantien litt nå først og se hva som skjer. Fikk time i morgen. Er en parkeringssensor som ikke virker og litt annet småplukk..

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...