Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei, når jeg har luften på inni bilen kommer det konstant varm luft ut av begge luftventilene på sidene.

Ferskluftventilen i midten gir kald luft, men uansett hva jeg gjør, så blir det glovarmt inni bilen og jeg må pga dette kjøre med åpne vinduer og takluke konstant for å ikke svette vekk.

Det er IKKE AC i bilen min, men varmereguleringen hadde vært ganske greit å få ordnet.

Skrur jeg ventilene på sidene til av/0 så blir det litt bedre en stund, men etterhvert blir det glovarmt rundt føttene mine.

Noen som vet hva som må byttes/gjøres for å få ordnet dette?

Må jeg kjøpe ny varmeregulator og bytte hele den eller er det noen justeringer som muligens kan hjelpe?

For ett års tid siden var dette et problem som kom og gikk, varm og kaldluften virket når det passet den, men nå er det konstant glovarmt..!

Noen som har hatt samme problem eller vet hva som må gjøres?

Takker for svar!!

Lekker forresten litt olje fra girkassen også, men det er en annen historie som også må gjøres nie med etterhvert.. Må vel ha nye simmeringer eller hva det heter for å ordne oljeproblemet.. Men det haster ikke like mye som varm/kaldluftproblemet nå når det faktisk er sol i Bergen...

Posted

Har du sjekket at duoventilene(sitter ved batteriet) får strøm. Hvis ikke står de på full åpning hele tiden. Kan eventuelt sjekke sikring nr 7 eller 9 så vidt jeg husker. Mener det er en av de som går til duoventilene. Går også an å åpne duoventilene og rengjøre de hvis de henger litt...

Posted

Absolutt alle sikringer er i orden. (Var en god del sikringer som ikke var der i det hele tatt når jeg kjøpte bilen)hehe

Men skal se om jeg klarer å få gjort noe med duoventilene som du anbefaler.

(Må bare lese meg litt opp på nettet først og blant annet finne ut hvirdan de ser ut ;-) hehe)

Har ikke så altfor mye erfaring med å skru noe særlig eller mekke på biler, men har lært ett og annet ved å enten se noen gjøre ting eller få det forklart.

Har bare hatt denne bilen i to år og mesteparten av delebyttibg osv har blitt gjort av beljente eller verksted.

Men takk for tipset!

Skal se hva jeg får til.

Posted

Klarte forresten å bytte vindusheis på førerdør i fjor på egenhånd.

Måtte bare få sagt det så du ikke tror jeg er helt ubrukelig.hehe

Takker igjen for tipset..

Kommer tilbake her etter å ha testet rensing av duoventiler.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...