Jump to content

Recommended Posts

Posted

Noen her som vet noe om denne bilen??.

Har vært å sett i dag, det er noe stensprut på panseret, rustfri i hjulbuene, men seteryggen på den berømte plassen begynner å bli slitt i fargen(ikke løse tråder eller sår)og slitt/møkkete ratt, jeg synes det er merkelig hvis bilen bare har gått 162K???.

Det var ikke noe heng i førerdøra(slark i hengslene) det ser ut til å være en eier fram til ca 2010 og  fram til ca 60K med servicehefte fram til da.

Jeg skal ut å prøvekjøre til uka og lurer på om det er noe jeg bør være opps på??? var ikke så mye info i tråden " kjøpeguider 209"

Ellers syntes jeg og konemor at bilen hadde fine farger og riktig utstyr.

object?finnkode=48432250&folderId=3877646

Posted

stemmer det, første eier var Dame og kjørte rundt 60K før den ble solgt til en/ei med utenlandsk for og etternavn som har kjørt ca 100K

Posted

Det er en majoritet av damer som liker å sitte veldig nærme rattet når de kjører, det har du sikkert lagt merke til? Det er forsåvidt greit å sitte slik å kjøre, men det har lett for å bli litt trangt ved ut- og innstigning, derav slitasje på setet.

Når det gjelder rattet, har damer tradisjonelt brukt mer ringer og juggel. Dette tar rattet.

Har egentlig aldri tenkt så mye på det sjøl før en gammal bilselger sa det.

Posted

Det er en majoritet av damer som liker å sitte veldig nærme rattet når de kjører, det har du sikkert lagt merke til? Det er forsåvidt greit å sitte slik å kjøre, men det har lett for å bli litt trangt ved ut- og innstigning, derav slitasje på setet.

Når det gjelder rattet, har damer tradisjonelt brukt mer ringer og juggel. Dette tar rattet.

Har egentlig aldri tenkt så mye på det sjøl før en gammal bilselger sa det.

Det oppfatter jeg som helt riktig ja.

Det er også en annen kategori som sliter på ratt og seteside, og det er bønder og håndverkere. Arbeidsnever med skikkelig grov hud inni tar rattet og feit lommebok i baklomma subber setet ved inn og utstigning.

En kontorrotte med fløtemyke hender og gjerne en rumpe kledd i en Frislid-dress av den fineste ull og kredittkort i brystlomma er godt for bilskinnet 8)

Posted

jeg har også erfart at det er trangt å sette seg inn i bilen når fruen har kjørt Renaulten(vet at det er feil merke) så da blir det vell ikke noe anneledes på neste bil.. :shock: jeg får ta overhaling av skinnet og gi en forklaring og henvis til denne tråden :D

jeg har også lest om registerkjedet på 200 kompresor motorene(byttes på 120K eller 150K) og at det er et par slanger i motor rommet som må sjekkes og selvfølgelig alle andre opplaget ting(rust, slakk i foringer, br skiver etc)

stag og motorer til caben, er det noe der som bør sjekkes???

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...