Bjarte Posted May 30, 2014 Posted May 30, 2014 Noen her som har erfaring med denne siden? har prøvd å googlet litt, men finner bare et par tilfeller, men jeg gutset bare på og kjøpte varer for 4000 Håper det ikke er noe AS.svindel.no Skal gi tilbakemeldinger her på min erfaring når varene kommer, eller om de kommer
KennethJ Posted May 30, 2014 Posted May 30, 2014 De har ikke opplyst om sitt organisasjonsnummer på nettbutikken, det anses å være dårlig kotyme å ikke gjøre det. Det ser ellers ut til at de er god venn med Google translate..
SigurdB Posted May 30, 2014 Posted May 30, 2014 Det kommer moms og fortollingsgebyr på forsendelsen. Varene blir sendt fra Tyskland. Mye rimelige deler der, men man må passe på hvem som har produsert delene. Swag og Febi bilstein er to forskjellige kvaliteter.
KennethJ Posted May 30, 2014 Posted May 30, 2014 Merverdiavgift skal være inkludert og presisert ved bestilling så lenge det er salg rettet mot norske forbrukere.. Altså er de useriøse.
Bjarte Posted May 30, 2014 Author Posted May 30, 2014 Ja, jeg valgte kun anerkjente produsenter på delene jeg bestillte. Tok også høyde for posten fortollingsgebyr + norsk mva, men det ble jo sykt billig uansett. Bremseskiver og klosser til bakaksel fra mapco (som jeg leste om gode erfaringer med her på forumet) kostet latterlige 374,- bl.a. ...nå er dette en rusten haug (S202), som har begrenset levetid og verdi, så da tenkte jeg å prøve denne siden og de bremsene bl.a, om ikke annet enn for å bli en erfaring rikere. bestillte også en del lemförder og TRW deler til min litt nyere 211
SigurdB Posted May 30, 2014 Posted May 30, 2014 Merverdiavgift skal være inkludert og presisert ved bestilling så lenge det er salg rettet mot norske forbrukere.. Altså er de useriøse. Domenet er co.no og ikke .no, det kreves derfor ikke organisasjonsnummer eller andre ting som Norid krever. Sigen omfattes heller ikke av norsk lovverk og trenger helleristninger ikke oppgi moms. Har handlet en del fra denne siden og har bare gode erfaringer.
KennethJ Posted May 30, 2014 Posted May 30, 2014 Det er irrelevant hva Norid krever, det er kun regler for å registrere et domene. For å drive drive salg rettet mot norske forbrukere er det et KRAV at man oppgir pris inkl. mva til forbrukeren. Det er også UANSETT HVA MAN DRIVER MED slik at det er dårlig forretningsskikk å ikke oppgi organisasjonsnummer, forbrukerrådet har uttalt seg en del om det mener jeg.. Konklusjonen er altså veldig enkel, dette firmaet driver ulovlig etter norsk lovgivning som de er forpliktet til å følge ved salg og markedsføring mot norske forbrukere.
Bjarte Posted May 30, 2014 Author Posted May 30, 2014 Merverdiavgift skal være inkludert og presisert ved bestilling så lenge det er salg rettet mot norske forbrukere.. Altså er de useriøse. Domenet er co.no og ikke .no, det kreves derfor ikke organisasjonsnummer eller andre ting som Norid krever. Sigen omfattes heller ikke av norsk lovverk og trenger helleristninger ikke oppgi moms. Har handlet en del fra denne siden og har bare gode erfaringer. Hei, godt å høre. Hvor lang tid tar det ca. før du har fått varene du har bestilt? Og er det posten eller DHL som står for tollinnføringen?
SigurdB Posted May 30, 2014 Posted May 30, 2014 Er posten som står for fortolling. Forsendelsen kom på 7 dager.
Beckern Posted May 30, 2014 Posted May 30, 2014 Sjappa er grei nok. Det er nok ikke mye den "norske" "eieren" gjør. Hele greia er drevet av en stor tysk dele-distrubitør, E & S Pkwteile GmbH. Det er et utall nær identiske web butikker over hele Europa. Søkte på et spesifikt internt delenummer og fikk opp 6-7 sjapper med litt style endringer men tydelig samme grunn design. Den norske sjappa er relativt dyr. De tar samme pris her ex mva som den svenske tar ink mva. Det STORE problemet med en lavpris sjappe i tyskland er retur. Jeg ønsket å returnere et styreledd og da måtte jeg betale retur selv. Det koster mer enn delen. Lemførder Venstre styreledd fortsatt til salgs
Beckern Posted May 30, 2014 Posted May 30, 2014 Det er irrelevant hva Norid krever, det er kun regler for å registrere et domene. For å drive drive salg rettet mot norske forbrukere er det et KRAV at man oppgir pris inkl. mva til forbrukeren. Det er også UANSETT HVA MAN DRIVER MED slik at det er dårlig forretningsskikk å ikke oppgi organisasjonsnummer, forbrukerrådet har uttalt seg en del om det mener jeg.. Konklusjonen er altså veldig enkel, dette firmaet driver ulovlig etter norsk lovgivning som de er forpliktet til å følge ved salg og markedsføring mot norske forbrukere. Uten norsk domene, som krever firmaregistering, så er ikke Norsk lov mye verd. Hva Norsk lov krever er ganske irrelevant for et tysk selskap drevet fra tyskland.
FrodeS Posted May 30, 2014 Posted May 30, 2014 At "norsk lov ikke er mye verdt i Tyskland" er egentlig ikke noen god grunn for å ikke følge lovgivningen i det landet man retter seg mot.
Sven Håkon Posted July 6, 2014 Posted July 6, 2014 Noen her som har erfaring med denne siden? har prøvd å googlet litt, men finner bare et par tilfeller, men jeg gutset bare på og kjøpte varer for 4000 Håper det ikke er noe AS.svindel.no Skal gi tilbakemeldinger her på min erfaring når varene kommer, eller om de kommer Hvordan gikk dette? Gikk det fort å få varene?
KennethJ Posted July 6, 2014 Posted July 6, 2014 Det er irrelevant hva Norid krever, det er kun regler for å registrere et domene. For å drive drive salg rettet mot norske forbrukere er det et KRAV at man oppgir pris inkl. mva til forbrukeren. Det er også UANSETT HVA MAN DRIVER MED slik at det er dårlig forretningsskikk å ikke oppgi organisasjonsnummer, forbrukerrådet har uttalt seg en del om det mener jeg.. Konklusjonen er altså veldig enkel, dette firmaet driver ulovlig etter norsk lovgivning som de er forpliktet til å følge ved salg og markedsføring mot norske forbrukere. Uten norsk domene, som krever firmaregistering, så er ikke Norsk lov mye verd. Hva Norsk lov krever er ganske irrelevant for et tysk selskap drevet fra tyskland. Vel, her er faktisk en av de hyggelige sidene ved vårt støttemedlemskap i EU. Så lenge de markedsfører seg aktivt mot norske forbrukere på en slik måte at forbrukeren kan tro det er en norsk forretning må de forholde seg til norsk forbrukerkjøpslov mm.
brani Posted July 7, 2014 Posted July 7, 2014 Jeg driter i hva reglene sier , jeg har veldig god erfaring. Det er gode priser, og jeg fikk det sendt til Sverige så jeg slipper den mva møka dere er så opphengt i... Bra butikk og man finner deler med søk på delenummer
Aussie Posted July 9, 2014 Posted July 9, 2014 Har gode erfaringer med de, kjøpte for ca 3700,- avgiftene kom på ca 900,- Kjøp over 2500,- så er det gratis frakt, de hadde ikke de bremsebåndene som jeg bestilte og kom opp med ett annet alterativ som var 60 kr billigere, fikk da valget om jeg ville ha pengene på konto med engang eller avslag på neste kjøp + 5% rabatt, på invoicen så hadde de ikke oppgitt alt som var bestilt, har nå en bestilling inne på nye bremseskiver (brembo og bosch) foran til både ML`n og 124 tdt`n, pris 1800,- + frakt på 220,-
tordh Posted January 18, 2016 Posted January 18, 2016 hei, holder på og ser på nytt tåkelys(http://www.autodeler.co.no/prasco/7460728) til min c klasse 2012 siden den er knust glass på. denne koster 160kr, noen som vet om jeg må betale toll på frakten å? frakt er på 220, så hvis jeg ikke må betale toll på den så blir vell varen tollfri?
FrodeS Posted January 18, 2016 Posted January 18, 2016 Det er ikke toll på bildeler, men generell MVA på alt man importerer. Kjøp under 350,- totalt er fritatt MVA. Hele summen, altså varer og frakt danner grunnlaget for beregning av MVA. Jeg ville holdt meg til butikker som oppgir HELE summen ved kjøp.
bige Posted January 18, 2016 Posted January 18, 2016 hei, holder på og ser på nytt tåkelys(http://www.autodeler.co.no/prasco/7460728) til min c klasse 2012 siden den er knust glass på. denne koster 160kr, noen som vet om jeg må betale toll på frakten å? frakt er på 220, så hvis jeg ikke må betale toll på den så blir vell varen tollfri? Linken er til bare plasten rundt ikke selve lykta - slik jeg forstår annonsen
tordh Posted January 18, 2016 Posted January 18, 2016 hei, holder på og ser på nytt tåkelys(http://www.autodeler.co.no/prasco/7460728) til min c klasse 2012 siden den er knust glass på. denne koster 160kr, noen som vet om jeg må betale toll på frakten å? frakt er på 220, så hvis jeg ikke må betale toll på den så blir vell varen tollfri? Linken er til bare plasten rundt ikke selve lykta - slik jeg forstår annonsen så det er ikke glasset? skal sende en mail og spørre. takk for at du sier ifra
tordh Posted January 18, 2016 Posted January 18, 2016 Det er ikke toll på bildeler, men generell MVA på alt man importerer. Kjøp under 350,- totalt er fritatt MVA. Hele summen, altså varer og frakt danner grunnlaget for beregning av MVA. Jeg ville holdt meg til butikker som oppgir HELE summen ved kjøp. takk for svar, får fortsette og lete etter en norsk side da. blir jo en sinnsykt mye i mva og avgifter osv da
MercedesW124 Posted January 18, 2016 Posted January 18, 2016 takk for svar, får fortsette og lete etter en norsk side da. blir jo en sinnsykt mye i mva og avgifter osv da I tillegg at du ikke får delen du tror du bestilte
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now