Jump to content

Recommended Posts

Posted

Faderen har hatt en parksensor bak (ytterst høyre side) som ikke har funket på mange år, så bestilte ny, og skulle til og bytte den nå. Etter jeg har bytta den, kommer det enda opp i star at sensoren er ødelagt. Har sletta feilkoden på den, og når jeg starter bilen funker sensorene fremme som de skal. Når jeg setter bilen i revers, blinker alle gule og røde lamper i displayet på høyre side, og venstre er helt tomt (kun "ramma" rundt som lyser).

Kan laste opp video om hvordan det er etterpå.

Noen som har vært borti dette før? Er ikke orginale sensorer, er ebayvare.

Takker for svar!

Posted

Får man slike feil er det greit å se på "live" data.

Hver sensor har en max og min verdi.

Mens man ser på verdien så går man nermere og nermere en og en sensor for å sjekke dem samt sjekke at plassering er riktig.

Har du en som ikke virker på riktig plassering så kan du bytte med en som virker. Flytter problemet seg er det sensoren hvis problemet er på samme plassen må ledninger kontakter sjekkes.

Jeg legger fingeren svakt på dem så kjenner jeg på pulsingen om de virker.

Posted

Jeg hadde oppe dette og så på "live" som du sier, men ingen av sensorene bak reagerte på det.. Altså, verdiene endret seg ikke om jeg gikk mot sensorene. Det at ingen reagerer, kan det ha med at det er ledningsbrudd til kun en sensor? På Star kommer det opp feil kun på ytterste høyre sensor som jeg bytta.

Etter og sletta feilkoden og montert sammen alt, kom ikke feilkoden opp mer. Så lenge bilen står i P eller D, funker sensorene fremme, men når den kommer i R Lyser alle gule og røde lamper i høyre display bak, og venstre er helt tomt, før alle sensorene kutter, og det kun blir de to røde barene i alle displayene (fremme og bak). Men når bilen settes i P eller D igjen, funker sensorene fremme igjen..

Posted

Endel av de hengerfestene har en liten microbryter som blir klemt inn av hylsa på kontakta. Dette for å kople fra park.s bak når du har henger

Posted

Endel av de hengerfestene har en liten microbryter som blir klemt inn av hylsa på kontakta. Dette for å kople fra park.s bak når du har henger

Takk for tipset! Skal få sjekka det!

Kommer også på at i vinter når jeg lånte bilen, og skulle parkere utenfor et kjøpesenter, kobla de plutselig inn og fungerte fremme. Testa de ikke bak den gang. Når jeg kom ut igjen funka de enda, helt til jeg kjørte en stund og kom til et kryss, så kobla de ut igjen..

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...