Stjernegrisen Posted May 27, 2014 Posted May 27, 2014 Hei, har en w210 som er lakkert med baselakk, altså matt. Vil ikke ha klarlakk på,da dette forandrer utseende, og blir ikke matt nok. Vet at man kan tilsette mattemiddel i lakk, men dette er ikke aktuelt, da bilen skal på landstreff i helga Lurer derfor på om det er noen detailerprodukt å få kjøpt,som beskytter mot riper og dritt? Tips mottas med takk.
Tonny S212 Posted May 28, 2014 Posted May 28, 2014 Jeg behandlet min søns mattlakert bil med dette håper det er bra. Har tidligere brukt swiss wax for matt lakk, dette var ikke bra etter min mening, bilen var like tung og vaske og holte ikke lenge. http://nanogruppen.no/nanolex/index.php?main_page=product_info&cPath=34&products_id=124
Beckern Posted May 29, 2014 Posted May 29, 2014 Det er jo vanskelig å vite hva man kan bruke uten å vite noe om lakken. Noen av disse er jo vannbaserte, andre er løsmiddelbaserte men med lite av andre egenskaper enn farge. De trekker vann, renner av med relativt svake løsemidler som rødsprit og bensin, tåler ingen ting mekanisk osv. Da er det vel bare matt klarlakk som gjelder, evt må det være en matt enstegs lakk som er ment å tåle vanlig bruk uten noe utenpå.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now