Jump to content

Recommended Posts

Posted

Bilen W124, 1990 E230

Har en knirkelyd i hjulbuen, noe jeg vil tro kommer i fra støttelageret. Skulle i så fall ha fått smurt gummien der for å dempe/midl.fjerne skrikinga der inne.

Er det noen som vet hvordan jeg kan få gjort dette enklest mulig uten å gjøre for mye skade?  :)

Posted

Jeg brukte sånn smørespray fra bt, men det er ikke så lurt å vente for lenge med å bytte tror jeg. Mine var helt på kanten da jeg byttet etter et år med litt spray ca annenhver måned.

Posted

Jeg skjønner ikke helt dette med lyd fra hjulbue og støttelager. Hjulbuen er en del av skjermen.......

Hvis du mener at du har ulyd fra forstillingen så er det sannsynligvis nedre bærekule som lager den

og den bør skiftes snarest. Ryker den så detter bilen rett i asfalten på den siden, noe som ikke er koselig

i fart. Sjekk om lyden er der når du svinger eller gynger opp og ned som for å sjekke demperne.

Er lyden bak så kan det være nedre foring på spindelen ("knirkeforingen") og det er ikke like farlig. :?

Posted

Lyden kommer i fra venstre fremme, om man heller skal si det slik :-)

Tar du hånda på støttelageret (?) så kjenner man knirkinga.

Marevan: hvor/hvordan var det du spraya?

Posted

Lyden kommer i fra venstre fremme, om man heller skal si det slik :-)

Tar du hånda på støttelageret (?) så kjenner man knirkinga.

Marevan: hvor/hvordan var det du spraya?

Jeg sprayet rundt kanten, der det ligger mot metallet, og i sprekkene jeg kunne se.

Posted

Vet ikke :) det var bare en nødløsning, så jeg brukte det som stod nærmest, og stille ble det en stund :) ingen permanent løsning.

Posted

Kanskje dumt spm. men kan jeg skru opp den bolten på toppen (les: bildet over) eller vil jeg da løsne noe som ikke løsnes skal? :)

kan løsnes, værtfall når bilen står på hjul.

det er støtdemperen.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...