Jump to content

Recommended Posts

Posted

Eventyret fortsetter.....

Har akkurat skiftet klosser foran, ny viftereim, viftereimstrammer og hjul.

Bilen skriker ikke linger når jeg står i Drive, men nå hørere jeg at noe eller noen fester vibrerer og lager lyder når bilen er i Drive og står stille. Straks jeg gir litt gass for å kjøre, er det borte.

Føles som det kommer fra venstre side..

Hjelp...

Posted

Motorfester?

Få en til å sitte i bilen mens du ser på motoren.. Beveger motoren seg mye når han gir gass mens bilen står stille?

Du kan med fordel gjøre dette både i nøytral/park og drive.

Posted

Har fått laget en kort film som viser hva som skjer mens bilen står i stille i Drive. Bråker mer hvis man svinger rattet.

Det er nok servo olje. Det skjer ikke hvis bilen kjører eller står i nøytral.

Kan det være viftereim stram/løs?

Kan det være servopumpen?

Posted

Sjekk strammingen på reima. Ser ut og høres ut som strammeren har tatt kvelden. Den beveger seg for mye

på videoen og dette skjer samtidig som lyden kommer. Som EirikT skriver kan det også være frihjulet på

dynamoen hvis den har det. Hvis du ser etter foran på reimhjulet på dynamoen og du kan se en stor mutter

inn der så har den ikke frihjul ettersom dette normalt bare har en svart plate i forkant.

Posted

Vel da har jeg fått enda et nytt råd.

Dro innom nærmeste verksted og han mente at det er reimstrammeren som hopper og ag man da må ha en sånn støtdemper.

Det hadde ikke bilen fra før.

Har Googlet litt og de sier at dette ble standardutstyr senere...

Nye OEM strammere har ikke samme dempingen som de gamle så da skal man ha på sånn demper...

Noen som har en W202 og vet?

Posted

Se her ja! Ingen tvil om at det er problemer med strammern i mine øyne! På filmen ser det jo også ut som du har festene til dempern på motoren, men mangler dempern? :P

Posted

Vel da har jeg fått enda et nytt råd.

Dro innom nærmeste verksted og han mente at det er reimstrammeren som hopper og ag man da må ha en sånn støtdemper.

Det hadde ikke bilen fra før.

Har Googlet litt og de sier at dette ble standardutstyr senere...

Nye OEM strammere har ikke samme dempingen som de gamle så da skal man ha på sånn demper...

Noen som har en W202 og vet?

Og på 211 2004, så gikk de andre veien. Etter et turbohavari med påfølgende motorhavari, så satte jeg i en 2003-motor, og den hadde støtdemper, men ikke 2004 modellen :)
Posted

Da ser det ut som problemet skal være løst (bank i bordet)..

Saken er:

Viftereim strammer A1112001270 er den originale delen. Denne delen hadde vibrasjonsdemper innebygd.

Viftereim strammer A1112000770 er den som selges av "alle" nå til dags. I denne har Mercedes valgt å fjerne den innbegygde vibrasjonsdemperen. Man er da avhengig av ekstern støtdemper.

Så på youtube og valgte å ta sjansen på å gjøre det selv.

Tok 15 min så var støtdemper montert, og reima har sluttet å hoppe  :D

That feeling:

392px-Superman.gif.73f6a1b5e9eb3339160a42afaa3161a1.gif

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...