Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har et problem med den ene låsekassen i venstre bakdør i min S211.

Det som skjer er at når jeg låser bilen med nøkkelen så går dørlåsen det er problem med opp og ned 3 ganger før den stopper i åpen possisjon.

Er det en enkel måte å fikse dette?

Mvh Vidar

Posted

Hei!

Jeg hadde akkurat samme problemet på samme døren på min W211. Hadde søkt litt rundt på nettet og funnet at låsekassene er en svakhet på disse bilene, så jeg fikk tak i en brukt låsekasse på ebay fra en hugger i Tyskland. Satt igang og skulle gjøre jobben, etter en god del demontering var "motoren" løs, men jeg klarte ikke lirke den ut av døren. På grunn av litt dårlig tid måtte jeg bare montere alt sammen igjen. Til min store overraskelse fungerte låsen helt fint etter dette, så jeg antar at det bare har vært "kroken" som går inn i låsekassen (går en streng fra knotten i døren og ned i motoren), som har hoppet ut av festet. Du kan jo prøve dette først, og hvis det ikke blir bedre så har jeg en kasse liggende, men jeg vet fortsatt ikke hvordan man skal klare å få den ut :P

• 2 months later...
Posted

Åpner denne igjen da jeg har fått samme problem igjen, løsnet alt og sjekket men virker ikke.. Går opp og ned 3 ganger hver gang jeg låser igjen :/

• 3 weeks later...
Posted

Hei,

Det var kjedelig å høre, er du sikker på at du fikk "kroken" skikkelig på plass?

Jeg har fortsatt låsekassen liggende om du skulle være interessert i å kjøpe, men i og med at symptomene er nøyaktig lik og låsen faktisk virker (at aktuatoren reagerer på nøkkeltrykk) så ville jeg egentlig trodd at det er med kroken problemet ligger.

• 3 weeks later...
Posted

Ja, du kan jo prøve det..Jeg kan evt selge deg den jeg har liggende for 500,- + evt. frakt, vet ikke om dette svarer seg i forhold til fra hos Steve, hvis det er +mva og frakt så vil det jo gjøre det :)

Posted

Høres bra ut! Kan gi beskjed når jeg har fått sjekket det ut! Hvor bor du forresten?

Tror ikke det er det første jeg gjør da jeg fant bilen med ræva i bakken her i går :(

• 8 months later...

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...