Jump to content

Recommended Posts

Posted

Feilkoder som jeg har fått opp med obd2-leser pluss torque-programmet har vært på trynet. Feilmelding på motor viste seg å være. Og helt annet. Samme med en girkassefeil også. Tror det blir innkjøp av Star neste gang.

Posted

Feilkoder jeg har lest av med torque har hatt helt feil forklaring i programmet men å Google kodene har gitt riktige svar! Riktignok har dette vært på en Toyota men kodene har stemt :)

Posted

Slettet kodene og kjørt en langtur, commonrail feilen ikke dukket opp igjen men Nå er det dukket opp 3 koder som alle gjelder partikkelfilteret (P2453, P2454, P2455). Er vel sikkert ingen utvei utenom bytte av dette.  kostbar affære å bytte dette har jeg hørt rykter om.

Posted

Slettet kodene og kjørt en langtur, commonrail feilen ikke dukket opp igjen men Nå er det dukket opp 3 koder som alle gjelder partikkelfilteret (P2453, P2454, P2455). Er vel sikkert ingen utvei utenom bytte av dette.  kostbar affære å bytte dette har jeg hørt rykter om.

først ville jeg funnet meg noen lange bakker og gasset en god del oppover.

Posted

Urea, Adblue.

Det sprøytes inn urea i eksos for å få ned giftige gasser.

Jeg tror du like godt kan bestille sensoren da den blir skiftet uansett hvis du skal på verksted med de feilkodene.

Sjekk først ledninger og stikkere samt ta den av og kjenn at ikke det blåses kraftig ut av den ene slangen i forhold til den andre.

Posted

Skal jeg ta det som et ja på mitt som Olav? Gjelder det også min 220 CDI Fra 09 også?

Det var nei fra både meg og ON på ditt spørsmål.

AdBlue brukes for å redusere Nox og er sånn sett nesten uavhengig av partikkelfilter.

Vet ikke når MB kom med systemet men med mindre noe maser om at du må fylle AdBlue så går det nok greit. Mulig jeg blander her men mener å ha sett at bilen til slutt stopper elektronisk uten denne suppa så jeg tipper du ville lagt merke til det.

Posted

Jeg referete bare litt om Adblue.

Det har ingenting med din bil eller feilkoder å gjøre.

Feil på sensor gir de feilkodene, men uansett så skal sensor skiftes hvis det skal gjøres noe med filteret enten det skal skiftes eller renses.

Derfor nevnte jeg det med at differanse sensor like så godt kan skiftes.

Men som nevnt kun hvis ledningsnett og trykk er ok.

Blåser det for mye i den ene slangen må filteret /eksos fikses først.

Posted

Er nok ingen vei utenom! Det er nok tett partikkelfilter , slettet feilmeldinger idag tidlig og reiste i barnedåp 15 mil dette var feilene ved ankomst :

Current Fault Log

------------------

P2453: Diesel Particulate Filter Differential Pressure Sensor Circuit Range/Performance

Pending Fault Log

------------------

P2454: Diesel Particulate Filter Differential Pressure Sensor Circuit Low

P2002: Particulate Trap Efficiency Below Threshold bank1

Historic Fault Log

------------------

ECU reports no historic faults

Other discovered fault codes

(possibly pending, current or manufacturer specific)

----------------------------------------------------

P2221: NOx Sensor Heater Sensor Circuit bank2

P2222: NOx Sensor Heater Sensor Circuit Range/Performance bank2

Slettet feilkoder før hjemreise, mere bakker kjørte hardere på høyere turtall ( manuelt giret litt)

Hadde kun en feil ved hjemkomst

Current Fault Log

P2002: Particulate Trap Efficiency Below Threshold bank1

Posted

Hadde bilen på EU kontroll, bilen en W211-220CDI ga for høyt CO utslipp, synes å huske tallet var 3.2. Verkstedet løste det med å helle Omega 997 i dieseltanken. Bilen ble deretter kjørt noe hardt for i størst mulig grad bli blåst ren. Målingen etterpå viste 2.43 på CO.

Tor vel at jeg selv i stor grad er skyldig i problemet, jeg kjører rett og slett for pent...

• 4 weeks later...
Posted

Status oppdatering:  leverte bilen  på Kongsvinger bilsenter for diagonose.  de sjekket feilkoder og oppgradete software i bilen da det kunne være en kilde til varslingen.

Feilen ble ikke borte og difftrykksensor ble bestillt og byttet.

Bilen er nå ok.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...