Jump to content

Recommended Posts

Posted

Bilen min har den siste tiden begynt og knirke noe så jævlig bak... kjører jeg med vindu åpent så høres det veldig godt i hver minste ujevnhet i veien.

Noen som har vært borti det samme?? What to do ??

Det er for øvrig  en 2004 mod.

Posted

Min knirket noe forferdelig men jeg visste jo at demper omsider hadde pumpet ut all rester av olje. Ny demper gjorde susen. Det er jo isåfall veldig lett å finne ut av. Min hadde vel ca 10mm med olje/møkk som belegg utenpå demper.

Posted

Min knirket noe forferdelig men jeg visste jo at demper omsider hadde pumpet ut all rester av olje. Ny demper gjorde susen. Det er jo isåfall veldig lett å finne ut av. Min hadde vel ca 10mm med olje/møkk som belegg utenpå demper.

sedan eller stasjon ?

Posted

sedan eller stasjon ?

Sedan, vanlige fjærer.

Posted

Har de andre dempere også kanskje? Unasett var det "long shot" da jeg regner med at de fleste merker selv at dempere har gått sin veg.

Posted

Hva med knirkeforingene (yttre bærearmsforing)? Disse finnes jo på 210 og mye annet. De knirker i allefall helt hinsides når de først begynner. Jeg ville ha prøvd meg med litt wd40 på strategiske steder. Det holder vel å gynge på bilen for å avdekke knirkingen. Slitte dempere pleier å lekke olje slik at hele demperen blir våt etterhvert.

Posted

Det enkleste er å spraye på litt CRC eller liknende. Én foring av gangen. Når lyden blir borte, har du truffet rett foring, og vet hva som knirker. Dette er bare ment som feilsøking, ikke som fiks.

Posted

Det enkleste er å spraye på litt CRC eller liknende. Én foring av gangen. Når lyden blir borte, har du truffet rett foring, og vet hva som knirker. Dette er bare ment som feilsøking, ikke som fiks.

Var det jeg også mente, bare latterlig dårlig forklart av meg  :D

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...