Merche Posted May 22, 2014 Posted May 22, 2014 har varmgang bak etter bytte av klosser w 211 016 2004 mod .Gjorde dette selv kan noen forklare meg hva som er galt. Hva skal jeg gjøre trodde det var caliperne som var gåen, fikk nye å sette påmen fortsatt varmgang. Har no hatt den på sjekk og fungerer fint no. Brukte bosch verksted. Et program for bytte av klosser og må stilles elektronisk.
Rudi Posted May 22, 2014 Posted May 22, 2014 Går klossene lett frem og tilbake på glideflatene? er ofte tykk lakk som gjør at de glir tregt... Man skal og kalibrere klossebytte med Stardiagnose...
Guest 1042 Posted May 22, 2014 Posted May 22, 2014 Leste en gang at enkelte uoriginale klosser var littegranne tykkere enn originale. Sammen med noe koning et eller annet sted i kalipper, som gjorde at den ikke gikk så langt tilbake av seg selv som den gjør når du klemmer den inn manuelt, medførte at man fikk varmgang. (Tror det ble en latterlig tung setning å lese, nesten like tung å skrive) Er en god stund siden jeg leste om dette problemet sist, så tar forbehold om nøyaktig info om kalippere, men erindrer at det valget var filing av deler eller kjøp av originale klosser.
Gujoni Posted May 23, 2014 Posted May 23, 2014 Let litt tilbake i tid på forumet så finner du en del om dette. Har selv skrevet om problemet etter at jeg opplevde det på v. bakhjul. På min bil slipte jeg litt av diameteren på stempelet helt innerst, men dette er en operasjon som krever en viss fagkunnskap, samt en dreibenk.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now