sirop Posted August 5, 2014 Author Posted August 5, 2014 Jeg må legge til at felgene har vært til avbalansering 3 ganger hos 3 forskjellige verksted, den siste gangen fant de ingen ubalanse i de.
Marhan1991 Posted August 10, 2014 Posted August 10, 2014 Vibrasjonen kom plutselig? Eller kom de etter første skift med skiver? Sitter å lurer på om navet har fått seg et nakkadrag skivene ble demontert,eller at klave har fått seg en trykk. Leste noe om grunnen din til spacere. Har de dekkene dine som behøver spacere vært montert før uten spacere? (tenker skader rundt kalippere,klave eller lignende) Når navet ble reingjort første og andre gang, ble det slipt for mye, eller for lite kanskje? Håper skivene dine ble reingjort med bremserens før montering. Det ligger et fettlag på skiven som forhindrer rust da det ligger på dele-lager. Ved hard oppbremsing etter montering, blir temperatur relativ høyere med fettetlaget som ligger der og koser seg. Ingen merker på understell eller lignende? og hjulstillingen er perfekt, da tenker eg spesielt på spissingen.
sirop Posted August 11, 2014 Author Posted August 11, 2014 Jeg kjøpte bilen med vinterhjulene, disse ble brukt et par dager med småkjøring (hastigheter under 80) og alt var bare fryd og gammen. Skiftet etterhvert til sommerhjulene, disse må spaces ut 3mm for å ikke treffe bremsekaliper forran. Merket da vibrasjonen umiddelbart etter å ha kjørt på motorveien, og siden det har den vært der. Bremseskivene ble sikkelig rengjort før montering. Navet børstet jeg med en stålbørste, har ikke slipet noe. Hjulstillingen tror jeg er bra, jeg har nødbremset et par ganger fra 100km/t og bilen går rett fram og drar ikke til noen av sidene. Da jeg var innom for omlegging fra vinter til sommerhjul ble sommerhjul satt på uten spacer, årsaken til at jeg vet dette er at jeg så bilen ble kjørt ut fra monteringshallen, for så bli kjørt inn igjen mens jeg sto i resepsjonen hos felgforhandleren. Jeg spurte om dette og fikk da beskjed om at de hadde glemt å sette på spacerne. Det hadde jeg ikke tenkt over før nå..
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now