Jump to content

SVG: Makrell cruising

bska

Recommended Posts

Som diskutert på medlemsmøtet 14 aug forsøker vi å organisere en ettermiddag på vannet. Vær og føre forhold tilsier mobilisering på kort varsel. Torsdag 17 Aug er peilet ut og skulle denne dagen feile av en eller annen grunn plukkes en ny dato. Heng tett på denne tråden for oppdateringer, sjefsbeslutning for den 17'ende tas onsdag ettermiddag.

Båten er en eldre velbrukt KMV 20' With Drommedille med stor vindskjerm med  90 slitne bensinhungrige Evinrude i hekken. Ekvipasjen ligger i båthavna på Jåttå (kjør ned forbi Viking stadion og hold til høyre i rundkjøringa). Det er noen få vester i båten (små størrelser). Bring egen vest om nødvendig.

Vi satser på at dere drar ei bøtte makrell før vi lander på Tingholmen for ditto grilling & medbrakt. Vi kjører spleiselag så vær forberedt på et lite oppdrag.

Huff, jeg reiser hjem torsdag formiddag...

Det er Dr. Hook konsert på Leopold hvor jeg jobber som dørvakt, og jeg er satt opp på vakt den kvelden og gleder meg veldig til å oppleve den konserten også....

Så jeg må nok skuffe dere - men det hørtes ut som en knallidé, gutter!!

KOS DERE!

Foreløpig værmelding til torsdag: 16'C, opphold, delvis skyet, lite vind

Står dette varselet forsøker vi igjen.

Fint om de av dere som kan/ønsker å være med gir lyd her slik at jeg kan holde dere oppdatert på SMS.

mvh Kaptein bska

D har regna så sykt her siden søndag ettermiddag at laksen (som forøvrigt har stanga i osen heile sommeren) trekker nå opp i avløpskommane. Nå kan du fiska 4-5 kg's laks med makrell snøre midt i veibanen bare du drar av jern låge.

:D/

@Roger

Det er båthavna på Jåttå, kjør ned forbi Viking stadion og hold til høyre i rundkjøringa over et par humper og du kommer til parkeringsplassen. 

Det er ikke så veldig mange som har meldt sin interesse, så vi drøyer endlig go/nogo til i morgen nå vi ser været. De har meldt:

Lange perioder med sol. Temperatur: 12 til 18 grader og lite vind.

Huff... Det måtte jo komme noe i veien gitt...

Jeg skal på møte vedrørende forlegningen jeg bor på, torsdag ettermiddag/kveld... Så dere må nok klare dere uten meg...! Trist - hadde vært artig å hilst på Mr. Maquerel igjen...!  8)