Jump to content

Recommended Posts

Posted

heihå

vi har en CO måler på verkstedet som jeg egentlig ikke vet hvordan fungerer og hva jeg skal se etter.

men fikk opp dette: P5180478_zpse63863aa.jpg

er det akseptable tall for en 87 modell uten kat? hva er maks en kan ha? før og etter 89.

Posted

0,149%CO

tar jeg ikke helt feil kan du har opp til 0,5%CO dersom ingenting er oppgitt (eller noe slikt)

Posted

Her er kravene (litt forenklet) til CO på tomgang:

Før 1.1.1974: Ikke krav.

1.1.1974 - 30.9.1986: CO<=4,5%

1.10.1986 - 31.12.1988: CO<=3,5%

1.1.1989 - 31.12.2000: CO<=0,5%

Fra 1.1.2001: CO<=0,3%

Posted

jamen da er ikke det et problem :D

merkelig egentlig for bilen lukter helt utrolig surt, svir i nasen bare du er i nærheten av eksosen

Posted

Når den går magert vil den lukte surt. Øk den til rundt 3 og 4 du...

Husk og kjekke om den drar falskluft eller lignende før man justerer.

Og kontrollere om det er morkne gummi slanger eller utette pakninger for eksempel på innsuget osv...

Posted

Sikker på at bilen ikke har katalysator? Mange 87-modeller ble levert med dette i Tyskland, og denne bilen er sikkert (som de fleste andre 560) importbil..

Er det ikke katalysator/lambdasonde på den er det litt magert, men IKKE skru på noe som helst før du har sjekket og er 120% sikker på at alle slanger, pakninger og sånt er helt i orden..

Posted

Nei, det er uten kat på den faktisk ikke importerte bilen. Er rimelig sikker på at den suger falsk luft og har skrudd på CO skrua flere ganger :lol:

Posted

Husk at 1/8 runde på den skruen kan gjøre forskjellen fra alt for fett til alt for magert eller omvendt. Den er ekstremt følsom.. I tillegg MÅ alt være 100% før man skrur på den, ellers lager man bare kjempeproblemer og det blir vanskelig å få ting på stell igjen..

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...