Masken Posted May 18, 2014 Posted May 18, 2014 Hei. Jeg har en w211,2005mod, 220cdi som har gått 170000. har hatt noen episoder der motoren under forbikjøring raser opp i turtall, etterfulgt av masse røyk og forferdelige ulyder. bilen må bremses ned og motor fortsetter å rase uansett om jeg stopper den. etterpå den har stoppet. går bilen helt uten problemer. alt fungerer. Noen som har vært borti dette før?
Merche Posted May 18, 2014 Posted May 18, 2014 Høres ut som gassen er hengt seg opp, og samtidig høres det dyrt ut å reparere.
Beckern Posted May 18, 2014 Posted May 18, 2014 Hei. Jeg har en w211,2005mod, 220cdi som har gått 170000. har hatt noen episoder der motoren under forbikjøring raser opp i turtall, etterfulgt av masse røyk og forferdelige ulyder. bilen må bremses ned og motor fortsetter å rase uansett om jeg stopper den. etterpå den har stoppet. går bilen helt uten problemer. alt fungerer. Noen som har vært borti dette før? Høres ut som lager havari på turbo. Lagerhavari fører til at olje suges inn på luftsiden av turbo og sender det inn i motor. Motor går godt på olje og det blir en ukontrollerbar rusing. At den virker uten å ruse etterpå er jo litt rart men jeg ville ikke kjørt en meter med den ute å få sjekket akkurat dette.
OlaNormann Posted May 19, 2014 Posted May 19, 2014 Dette har jeg vært ute for flere ganger. Har også sett på at de ruser til maskinene raser. Så hør på Beckern. Ikke start den med turboslangen på. Det legger seg olje i bunnen av intercooler og ved høyt turtal blåses det opp og bilen går av seg selv. Er turboen veldig slitt så kan den gå av seg selv til motorolje er tom.
KennethJ Posted May 19, 2014 Posted May 19, 2014 Jeg ville ikke kjørt den en meter til før den var sjekket ut.. Du vil ikke oppleve dette? Eller dette? https://www.youtube.com/watch?v=8M1o2rpO_JY Det er trolig så enkelt som at motoren går på motorolje som følge av slitt turbo, det har vært noen tilfeller av dette også på disse motorene.. Får du stoppet den uten havari da er du rett og slett heldig, og du har nok muligens brukt opp din kvote av flaks for en stund når du har klart det flere ganger!
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now