breitling Posted May 18, 2014 Posted May 18, 2014 Hei gode folk. Har kjøpt meg en eldre C-klasse i veldig bra tilstand med alle serviser og lav km. Har noen spørsmål som jeg har snublet over underveis: 1. lykteviskere: virket som de skulle men i går oppdaget at venstre har stoppet i endeposisjon (står nå vertikalt) og vil ikke tilbake. Høyre går normalt. Det er ganske tettpakket bak lyktene og vanskelig å komme til. Noen tips om hva er årsak og hvordan det kan fikses? 2. rolloboks til bagasjerom: hvordan er den festet på ryggen til baksete? 3. vannlekkasje: når det regner eller når bilen vaskes kommer litt vann på gulvet, rett under der venstre fot hviler. Etterhvert blir det ganske våt under gummimatta. Har prøvd å lete etter med lommelykt men alt kjennes tørt. Kjent problem og hvor? 4. krom- gummi/plast lister: hva er best for å fornye utvendige plastdeler i svart (takrails, osv.)? Å få tilbake glans til kromlister? 5. Nakkestøtte bak: en nakkestøtte bak har defekt mekanisme inni (klarer ikke flere vinkelposisjoner). Finnes det en grei måte å få byttet overtrekk (når jeg finner en ny støtte) eller må jeg lete etter nakkestøtte med identisk mønster? 6. AC sliter: det blåser ikke iskaldt luft med EC på. Mange verksted tilbyr AC service i Oslo område. Hvilket kan anbefales? 7. Ratttrekk i skinn er slit: Bytte originalt trekk eller bytte ratt? På forhånd takk for alle svar og tips!
Bjarte Posted May 18, 2014 Posted May 18, 2014 Hei gode folk. Har kjøpt meg en eldre C-klasse i veldig bra tilstand med alle serviser og lav km. Har noen spørsmål som jeg har snublet over underveis: 1. lykteviskere: virket som de skulle men i går oppdaget at venstre har stoppet i endeposisjon (står nå vertikalt) og vil ikke tilbake. Høyre går normalt. Det er ganske tettpakket bak lyktene og vanskelig å komme til. Noen tips om hva er årsak og hvordan det kan fikses? 2. rolloboks til bagasjerom: hvordan er den festet på ryggen til baksete? 3. vannlekkasje: når det regner eller når bilen vaskes kommer litt vann på gulvet, rett under der venstre fot hviler. Etterhvert blir det ganske våt under gummimatta. Har prøvd å lete etter med lommelykt men alt kjennes tørt. Kjent problem og hvor? 4. krom- gummi/plast lister: hva er best for å fornye utvendige plastdeler i svart (takrails, osv.)? Å få tilbake glans til kromlister? 5. Nakkestøtte bak: en nakkestøtte bak har defekt mekanisme inni (klarer ikke flere vinkelposisjoner). Finnes det en grei måte å få byttet overtrekk (når jeg finner en ny støtte) eller må jeg lete etter nakkestøtte med identisk mønster? 6. AC sliter: det blåser ikke iskaldt luft med EC på. Mange verksted tilbyr AC service i Oslo område. Hvilket kan anbefales? 7. Ratttrekk i skinn er slit: Bytte originalt trekk eller bytte ratt? På forhånd takk for alle svar og tips! 1: Sannsynligvis børstene på elmotoren, eller rett og slett bare brent motor. Har hatt ut begge lyktene på min C220 1998, og dette er igrunn ganske greit. 2: legg ned baksetet helt, og skyv mot venstre (førersiden) 3: sjekk dørpakning eller list under dør. Har du takluke? er dreneringshullene på dem tette? 4: plastfornyer funker bra 5: Ikke peil 6: EC på = AC av , EC av = AC på - tok en stund før jeg skjønte dette selv prøv uten EC, med full guffe på kulde og kjenn. 7: smak og behag
breitling Posted May 18, 2014 Author Posted May 18, 2014 6: EC på = AC av , EC av = AC på - tok en stund før jeg skjønte dette selv prøv uten EC, med full guffe på kulde og kjenn. Det er manuelt klima. Alle andre biler med manuelt klima må AC startes med knapp. PS: På den gamle 211 var ACC.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now