Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei.

Trenger høyre drivaksel til en 92' 300TDT med ABS uten ASD. Noen som kan hjelpe meg?

95015923 om du har :)

Har fra en 300TD 93 modell uten ASD, men er usikker på om den  er lik?

Posted

6 syl motorer

300 Diesel uten turbo har mer puslete drivverk enn de med.

Liten lyst til å degradere drivverket med tanke på hvor lite denne akslingen tålte. :)

Posted

så lenge begge er uten ASD så er de like ... alle  6 syl motorer passer overens på din  og alle 4/5 syl passer over på hverandre ... untatt om d er ASD . Den er kortere på begge typer .

ABS da? Sist jeg holdt på med stikkaksler og mercedes mente jeg at ABS-ringen/hullene var innerst på drivakselen med sensorhull i kardangen? Eller er dette til ASD, og ABS har egen ring ute på navet? Trodde de systemene brukte info fra samme sensor?

Posted

Alle mine 124 har ABS sensoren stående i diffrentialen.

ABS-sensoren sitter på INNgående aksling til diffen, med mindre det er snakk om ASR, da sitter de på utgående. Fortsatt i diffen.

Posted

sjekket opp i helgen , for byttet på en 220 bensin . Satt på en drivaksel fra 250 Diesel .  ringte litt rundt ... Ble fortalt  at d er 2 typer . kort som er med asd og lang som da er uten , og at alle 6 syl passer overens uansett bensin /diesel/turbo , og alle 4/5 syl passer overens ...  så går ut ifra at d stemmer  ... correct me if i'm wrong !  :)

Posted

sjekket opp i helgen , for byttet på en 220 bensin . Satt på en drivaksel fra 250 Diesel .  ringte litt rundt ... Ble fortalt  at d er 2 typer . kort som er med asd og lang som da er uten , og at alle 6 syl passer overens uansett bensin /diesel/turbo , og alle 4/5 syl passer overens ...  så går ut ifra at d stemmer  ... correct me if i'm wrong !  :)

Hvor holder du til, stand på akselen og hvoor mye? :P

Posted

300D, 260E og 280E/E280 har i hvert fall den lille girkassa.

Jeg solgte 320-motor til en med 280 en gang, og da måtte girkasse, differensial og drivakslinger byttes om.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...