Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei.

Min 1980 450 SL er preget av litt røff tomgang, og den går rett og slett ikke som den skal. Den jusker ikke direkte, men har ikke draget slik den burde. Det virker som det kan være problemer med bensintilførsel eller forhold, den blir på en måte holdt igjen.

Og når bilen har blitt kjørt varm, og man venter 15-20min, da vil den ikke starte igjen. Da må man vente kanskje en times tid til den har blitt kald igjen. Når bilen er kald starter den med en gang. Den spytter også litt svart røyk.

Posted

Det er jo en del å gå igjennom på dem.

De kontaktene i fordeleren som gir beskjed til styreenheten er det trøbbel med og vil gi varmstart problemer.

Det samme vil tempsensorene.

Har du justert den varm?

Har vært dårlige styrebokser på de og trykksensoren.

Posted

Hei og takk for svar. Tomgangen er forsåvidt grei, men motoren drar ikke slik den skal. Har lest at dårlig bensinakkumulator gjør bilene vanskelig å starte når de er varme, de kan også forårsake dårligbensintrykk som kan forklare den svarte røyken fra eksosen også. Så jeg skal teste akkumulatoren nå for å se om den er i orden.

Posted

Hiv på en trykkmåler ja.

Hvis ikke tomgangen er så gal som jeg fikk inntrykk av i første inlegg så er map sensor og bensintrykket viktig.

Det går an å justere map sensor og co på styreboksen.

Posted

Hiv på en trykkmåler ja.

Hvis ikke tomgangen er så gal som jeg fikk inntrykk av i første inlegg så er map sensor og bensintrykket viktig.

Det går an å justere map sensor og co på styreboksen.

Har ikke en 80modell K-jetronic :silent:

Posted

:-D

La oss håpe han har K-jetronic.

Jeg slo opp på nett og så flere skrev at de hadde D-jetronic, men som du skriver er det forandringer i 1980.

Vet ikke om det er USA modeller eller om folk mikser om modellskifte.

Har du stål rør til dyser er det K-jetronic, har du elektronisk D-jetronic så har du elektriske dyser med kontakter på.

På K-jetronic er varmkjøringsregulator noe som ble synderen til mye blandingsforhold problemer.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...