Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har skiftet klosser bak på W211n, men har problemer med at bremsene henger (ligger på) med påfølgende varmgang. :?

Har brukt en Autel scanner til å kople ut SBC før skifte av klossene, tok ut igjen klossene og pusset av ca 1mm på hver kloss, men det hjalp ikke.

Når man kopler SBC ut og inn blir ikke da tykkelsen på klossene kalibrert automatisk ?

Posted

Er vel flere tråder om akkurat dette tema her. Brukte du originalklosser? Smurte du opp glidepinner?

Om ikke det siste ville jeg startet der. Med nye klosser kommer tidligere eksponerte deler av pinnene inn i glide området. Det er fort nok til at det henger. Ellers er det flere som har problemer med at uoriginale klosser er litt for tykke og stempelet henger litt.

Posted

Kjøpte først Biltemaklosser kasserte disse til fordel for autotrioklosser glidepinner er smurt opp skikkelig så den biten er grei.

Det store spørsmålet her er denne biten med kalibrering av nye klosser, hjelper vel heller ikke med orginalklosser hvist man ikke får kalibrert til rett trykk på stemplet i calipper. Er ikke sikker på om dette blir kalibrert automatisk ved inn og utkopling av SBC. :?

Posted

BREMSEHELLVETTE etter bytte av skiver og klosser :D

Har nett samme problem som deg :D med varmgang, da bak.  Begynte selv å bytte klosser og skiver bak og framme. Hadde feilmelding at klossene var slitt. kjøpte orginale deler å sette i gang. Når jeg begynte deaktiverte jeg sbc og sette bilen på bukker, skrudde av

klosser og skive, sette så sammen alt med nye deler. Når jeg var ferdig med kalibreringen og skulle begynne å kjøre merket jeg at det ble varmgang på bakbremsene. Sette bilen på bukker at oppdaget da at bakhjulene gikk tregt :(. Etter noen runder med meg selv å sjekket omkring ble det fattet at caliperene bak var muligens trege i stempla. Bestilte nye bak og sette på, neida samme problem att, prøvde så å lufte med vacum. Når jeg var ferdig skulle jeg prøve bilen at, Da lyste det rødt i displayet og piping som alldri gjekk bort og fortsatt samme feilen med varmgang. oppsøkte verksted de konstanterte at SBC var gåen og måtte skiftes, de fikk ikke lufta bremsesystemet før den var byttet. Pris  :shock: :shock: :shock: :shock:38000,- ferdig montert.  MITT RÅD IKKE TUKL MED DE BREMSENE DER:  FIKK AT BILEN I GÅR OG HAR Fortsatt varmgang selv om bremsene er luftet  :? Hva er dette for noe?????????? :? PS feilmeldingen på SBC var at den var gådt ut på tid. og at den måtte byttes. De gamle caliperne var i orden før jeg begynte å tukle med bremsene, det var da varmgangen oppstod. Kansje jeg ikke hadde trengt å byttet de alikevel??? Jeg tror ikke at jeg fikk orginale klosser fra MB spesialisten selv om de sier de sendte orginale. Hvet ikke om det har noe å si lenger.

W211 270 CDI+ Avantgarde 2004 mod

Posted

Har kjørt diagnose og det finnes ikke feilmeldinger på SBS

Målte tykkelsen på de nye klossene og de lå på ca 16mm vet ikke hva klossene fra BOS ligger på, men det er vel ikke store forskjellen.

Byttet skiver og klosser for ca 4 år siden og hadde da ikke problemer.

Posted

Jippi har ikke varmgang lenger drog ut kontakten til sbc pumpen og satte tenninga i og så satte i kontakten i gjenn, etter dette fungerte alt, sikkert resatt.

Posted

Satte du inn kontakten mens tenninga sto på ? hørtes skummelt ut  :?

Kan jo prøve å kople fra det lille batteriet under friskluftfilter det går jo til SBC bremsene.

Posted

tidligere i dag var det varmgang. men ikke så mye no, tror kansje det er vekk. løftet bakhjula opp i sted, såg ut som hjula hadde mye mindre motstand no en tidligere i dag. bilen vil ikke starte når du tar ut kontakten viss du prøver, men ta ut kontakten så sette på tenninga og så slå av tenninga og sett kontakta i og start opp. Har du prøvd å presse stempla litt inn med et skruhjern, sette skruhjernet mellom klaven og caliper et lite vipp så har du litt klaring. prøv det og

Posted

Som jeg skrev i et innlegg etter selv å ha skiftet klosser bak med det resultat at bremsene hang

på venstre side ( kun venstre, høyre var helt fin) så prøvde jeg ALT. Selv ikke da jeg åpnet luftenippelen

litt, gikk hjulet lett rundt. Tok ut caliperen og demonterte den og da var det ikke noe problem å

merke at stempelet kløp innerst i caliperen. Ved å dra det ut 3-4 millimeter gikk det lett igjen. Løsningen

jeg valgte var å slipe av litt på diameteren med fint slipepapir mens det roterte i dreibenken. Siden har

alt vært ok. Sbc hadde ingenting med mitt problem å gjøre, det var rett og slett det at sylinderen var

trangere innerst. Hadde montert skiver og klosser fra Auto Trio.

Posted

Er en egen prosedyre i star for skifte av klosser/lufting. Jeg hadde ute klossene bak uten å vite om dette og fikk da varmgang etterpå. Byttet senere klosser og gikk igjennom prosedyren i star og har nå ingen varmgang :)

Posted

må man koble til Star etc på en 202 også? skal skifte klosser foran på en S202 1999 modell. klossene er kjøpt hos Autotrio...

Andre kan svare bedre men jeg er ganske sikker på at SBC ikke var i bruk i '99 og enda mer tvilsomt at den var på en C klasse.

Dermed er det snakk om helt ordinær funksjon på bremsene og ingen Star etc nødvendig.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...