Jump to content

Recommended Posts

  • Replies 67
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Det skulle igrunnen ikke forundre meg at olje fra Felleskjøpet og Bilteam er like god som noe annet. BT har såvidt jeg vet også 5W 30 olje http://www.biltema.no/no/Bilpleie/Olje-og-Smoremiddel/Full--og-semisyntetisk/Helsyntetisk-motorolje-5W30-Longlife-369201/30 til 399 for 4 liter og det blir vel ca 100.- kroner literen.

 

Er liksom det at det klinger ikke like godt som Mobile, Fuchs eller Castrol.

 

Nå er det jo sånn at Simen har andre oljer å tilby, feks Motorolje Marathon 5W 30 SLV Plus MB 229.51 20L kr 2 736,- NÅ kr 1 368,- og da snakker vi 68.40.- kroner pr liter pluss frakt.

 

Marathon Oil er ingen kylling i oljesammenheng så det er mulig at Simen selger en skjult liten skatt få verdsetter, kanskje noe å tenke på.

 

Klart vi støtter Simen og norsk næringsliv men ikke ubetinget, noen men langt ifra alle hiver ut mer penger på kjøp enn strengt tatt nødvendig. Hvis Simen kan kan stå inne for at Marathon er like bra som Mobile og markedsfører sitt synspunkt så tror jeg mange av oss nikker og slår til på det.

Posted

Nå er det jo sånn at Simen har andre oljer å tilby, feks Motorolje Marathon 5W 30 SLV Plus MB 229.51 20L kr 2 736,- NÅ kr 1 368,- og da snakker vi 68.40.- kroner pr liter pluss frakt.

 

Marathon Oil er ingen kylling i oljesammenheng så det er mulig at Simen selger en skjult liten skatt få verdsetter, kanskje noe å tenke på.

 

Klart vi støtter Simen og norsk næringsliv men ikke ubetinget, noen men langt ifra alle hiver ut mer penger på kjøp enn strengt tatt nødvendig. Hvis Simen kan kan stå inne for at Marathon er like bra som Mobile og markedsfører sitt synspunkt så tror jeg mange av oss nikker og slår til på det.

Har kjørt snart 60 000km på Maraton 5W-30 helsynth, og tidligere eiere har gjort det samme siste 150 000km etter hva jeg kan se av dokumentasjonen.

Er 8000km siden siste skiftet, ikke bruk en 'dråpe' og motor går fint :) Kjøper på Autotrio, mener jeg betaler 399,- for en 5 liters kanne eller noe slikt før rabatt :)

Posted

Fk og biltema hvist det er det du mener med bilteam selger begge olje fra statoil så det er bra saker det.

 

Nei det er nok omtrent 10 år siden det.

BT får fra en eller annen engelsk storprodusent.

Posted

Sannheten er jo at den danske oljen kommer på 77,81 kr/l levert hjem til meg m/mva, og det er jo veldig billig. Det er vel ikke vanlig at utenlandske nettbutikker har inkl Norsk mva da det blir regnet ut mva når pakken ankommer Norge og kjøper betaler den da? Jeg skal bestille når den kommer på lager, 45 kr i kortgebyr gir jeg blaffen i, det er den totale literprisen jeg er ute etter.

 

Så lenge man markedsfører sine varer mot det norske markedet skal norsk mva være medregnet i kjøpspris, uansett.

Her gjør de det også med et .no-domene, og gir således klart inntrykk av å være en norsk butikk.

Posted

KennethJ: Hvor mye koster oljen fra denne jalla sjappa ca pr liter sånn circa levert Posten i Norge?

 

I tillegg til prisen kommer 25% mva av handelen.

 

Ferdig levert er prisen da 1556,25

 

Dette er et avvik fra prisen de oppgir. (1245,-)

 

Hele 556,25 mer enn enn hva de sier oljen koster, altså 55,63% prisøkning ut fra annonsert pris..

 

Posted

Fk og biltema hvist det er det du mener med bilteam selger begge olje fra statoil så det er bra saker det.

 

Nei det er nok omtrent 10 år siden det.

BT får fra en eller annen engelsk storprodusent.

Jeg så at BT bruker Statoil på et mc-forum for litt siden. Men FK bruker vel Statoil enda? I så fall har de billig syntetisk olje 5w-40 i 20 liters dunk for 1499,- inkl mva :) Men etter å ha sett innvendig i en V6 motor fra ford som var gått på Mobil1 og hvor rent det var, vil jeg ikke bytte oljemerke.
Posted

Fk og biltema hvist det er det du mener med bilteam selger begge olje fra statoil så det er bra saker det.

 

Nei det er nok omtrent 10 år siden det.

BT får fra en eller annen engelsk storprodusent.

Jeg så at BT bruker Statoil på et mc-forum for litt siden. Men FK bruker vel Statoil enda? I så fall har de billig syntetisk olje 5w-40 i 20 liters dunk for 1499,- inkl mva :) Men etter å ha sett innvendig i en V6 motor fra ford som var gått på Mobil1 og hvor rent det var, vil jeg ikke bytte oljemerke.

 

Vet ikke FK. BT sluttet da Statoil sluttet med raffinering av olje her i osloområdet tror jeg. Ikke umulig FK led samme skjebne.

All syntetisk olje har gode egenskaper med tanke på å løse opp gammel dritt. Motorvask skal visstnok være lite aktuelt så lenge man ikke overskrider intervall.

Når alt det er sagt er jeg ikke imun mot varemerkebygging jeg heller og vil helst M1 på motoren jeg også selv om jeg egentlig tror billigoljen holder i lange baner. :)

 

Posted

I BMW miljøet er det Castrol som er tingen, inntrykket jeg sitter med i MB miljøet er at det er Mobil1 som gjelder!

 

Dynocat kan jeg si er bra, aggregatavdelingen på jobben(nødstrøm) brukte utelukkende dette på service på alle nødstrømsaggregat og motorer. Enkelte sto i kontinuerlig drift.

Posted

Dynocat kan jeg si er bra, aggregatavdelingen på jobben(nødstrøm) brukte utelukkende dette på service på alle nødstrømsaggregat og motorer. Enkelte sto i kontinuerlig drift.

 

I tillegg er det enda billigere enn å handle på Biltema, det må det bli god økonomi av..

Posted

Dynocat kan jeg si er bra, aggregatavdelingen på jobben(nødstrøm) brukte utelukkende dette på service på alle nødstrømsaggregat og motorer. Enkelte sto i kontinuerlig drift.

 

I tillegg er det enda billigere enn å handle på Biltema, det må det bli god økonomi av..

 

Hvem forhandler Dynocat?

Posted

Og her er svaret fra Biltema:

 

Hej

 

 

 

När det gäller oljor är det en sak som är viktig och avgörande. Den specifikation ACEA (europeisk) och API (amerikansk) som oljan är klassad för. Dessa specifikationer kontrolleras av utomstående institut och kan och får inte märkas på en olja om den inte uppfyller kraven. Biltemas olja produceras av en av de största olje producenterna i världen, eftersom ursprungsmärkning bortförhandlas vid våra inköp för att vi ska kunna hålla våra låga priser har vi inga uppgifter på vem producenten är. Om du köper en olja som uppfyller kraven ACEA eller API som din biltillverkare kräver gäller alla nybilsgarantier eller liknande, oberoende om oljan heter Statoil, Castrol, Mobile eller Biltema.

 

Biltema är till verkare till våran olja, vi bortförhandlar ursprungsmärkningen vid inköps till fället för att kunna hålla våra låga priser.

 

 

 

Med vänlig hälsning,

 

 

 

Description: Biltema-blue

 

Ulrika

Biltema Kundservice

Tel: +46-77-520 00 00

kundservice@biltema.com

 

 

Biltema Kundservice

Garnisonsgatan 26, 2 fl

S-254 66 Helsingborg, Sweden

www.biltema.com

 

 

 

 

 

 

 

 

Posted

Jeg kjørte biltema en periode på gamle BMWn da den brukte store mengder olje grunnet ventiltetninger som var helt ferdig.

 

Etter å ha brukt Castrol GTX i lang tid, ble jeg overrasket over hvor fint det klapret i ventiler etc. På Biltema olja(10W-40 Mineral). Byttet hver 5000km, og med slike korte intervaller ser jeg ingen grunn til å handle noe annet!

 

Jeg må allikevel nevne at jeg synes det føles "rart" å fylle den olja.. Er liksom fra Biltema :o Man aner jo egentlig ikke hva man fyller på, er jo en slags blindsmaking av franske oster.. :( Det man veit er at den oppfyller alle krav og at den er god nok.

Posted

Jeg har Mobil 1 5W30 ESP formula til kroner 2175,- (ca 108,- pr liter) for medlemmer når den kjøpes i nettbutikken.

http://stjerneservice.no/ps/index.php?sstreng=41133117&sok=S%F8k

Marathon SLV Pluss 5W30 til kroner 1206,- (ca 60,- pr liter) for medlemmer når den kjøpes i nettbutikken.

http://stjerneservice.no/ps/index.php?sstreng=4113311W&sok=S%F8k

 

Begge disse oljene er godkjent av Mercedes-Benz og tilfredstiller MB229.51 altså både LongLife service på 211 og 212 og nyere samt lav svovelutslipp på CDI motorer med partikkelfilter.

 

Dette betyr at oljen jeg selger er inklusive MVA (25%)og smøreoljeavgift til staten (2,46 pr liter)

 

Frakten er 180,- ved forskudd, men alle er velkommen til å hente varene i vår butikk på Heggedal i Asker.

 

Husk også at når dere handler hos meg så får klubben indirekte penger tilbake, gjennom premier, spons, og annen virksomhet som vi sponser og bidrar til.

 

 

Posted

Hvordan er det og skifte olje på automatkassen da? kronglete og komme til alt, osv?

Kronglete uten bukk. Også er det greit å være to dersom man skal skifte all oljen.

Start og stopp av motor mens man tapper 3-4 fire liter av gangen fra converter.

Simen har en bra pakke med olje, filter, peilepinne og kontakt hylse .

Posted

Hvordan er det og skifte olje på automatkassen da? kronglete og komme til alt, osv?

Kronglete uten bukk. Også er det greit å være to dersom man skal skifte all oljen.

Start og stopp av motor mens man tapper 3-4 fire liter av gangen fra converter.

Simen har en bra pakke med olje, filter, peilepinne og kontakt hylse .

 

 

Funker det med grav da? eller må hjulene gå rundt (sette kassa i Drive?)? og er det noe vits i og bytte olja i kassa da om jeg ikke får alt ut av converteren?

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

×
×
  • Create New...