Grasto Posted May 13, 2014 Posted May 13, 2014 Hei. Jeg har nå eid en almandinrot 190 i snart 1 år. Jeg har allerede en tråd på mb190klubb forumet som jeg har brukt litt. Så jeg vil kopiere litt derfra nå i den første tråden her Jeg er en 24 år gammel student som er bosatt på Hafjell. Grunnet studenttilværelsen vil dette bli et langtidsprosjekt. Har nå eid bilen i snart 1 og har hatt allerede fått gjort meg kjent med mye av bilen da visse komplikasjoner har dukket opp underveis. Bilen har vært tidligere eid av en gammel kar som ikke har lagt merke til at speedometeret sluttet å telle for 5 år siden en gang. Dvs. at det var litt småtteri som måtte gjøres. Dagen etter at bilen ble hentet begynte den å tikke voldsomt. De hadde gjort et oljeskift på den rett før jeg fikk den. Kvitteringen på olja jeg fikk med var fra biltema. Så jeg fikk tips om å bytte til Mobil1 0-50 olje, og dermed ble tikkinga borte. I samme slengen tok jeg et bytte på luftfilter, plugger, rotor og fordeler. Så gikk den mye renere Deretter trodde jeg at alt var bare bra. Men etter et par uker på veien fikk jeg meg plutselig en overraskelse da det brått ble veldig varmt på bena mine. Dette ble da resultatet: Et litt slitent varmeregister Den 7 September fikk jeg nye felger levert på døra. Jeg prøvde etter beste evne å gi et lite innblikk i hvordan det ble på bilen, uten no særlig hell I april i år handla jeg inn litt småtteri til bilen. Jeg har et førersete som ikke ligner grisen, ser ut som at det har vært en rottweiler og tatt seg noen jafs av sidestøttene. Jeg mangler nå kun sittepute, som jeg skal kjøpe nytt. Så blir sete så godt som nytt En bakfanger ble også kjøpt da den bakfangeren jeg har nå bære preg av at det har vært en eldre sjåfør som ikke helt har med seg øynene når han rygger, og at det er hengerfeste, noe som jeg ikke er særlig fan av. Jeg fikk også fatt i taxi-konsoll. Da den jeg hadde var modifisert til å passe en Ford Focus spiller. Og det var heller ikke no særlig.. Litt senere i