Grasto Posted May 13, 2014 Posted May 13, 2014 Hei. Jeg har nå eid en almandinrot 190 i snart 1 år. Jeg har allerede en tråd på mb190klubb forumet som jeg har brukt litt. Så jeg vil kopiere litt derfra nå i den første tråden her Jeg er en 24 år gammel student som er bosatt på Hafjell. Grunnet studenttilværelsen vil dette bli et langtidsprosjekt. Har nå eid bilen i snart 1 og har hatt allerede fått gjort meg kjent med mye av bilen da visse komplikasjoner har dukket opp underveis. Bilen har vært tidligere eid av en gammel kar som ikke har lagt merke til at speedometeret sluttet å telle for 5 år siden en gang. Dvs. at det var litt småtteri som måtte gjøres. Dagen etter at bilen ble hentet begynte den å tikke voldsomt. De hadde gjort et oljeskift på den rett før jeg fikk den. Kvitteringen på olja jeg fikk med var fra biltema. Så jeg fikk tips om å bytte til Mobil1 0-50 olje, og dermed ble tikkinga borte. I samme slengen tok jeg et bytte på luftfilter, plugger, rotor og fordeler. Så gikk den mye renere Deretter trodde jeg at alt var bare bra. Men etter et par uker på veien fikk jeg meg plutselig en overraskelse da det brått ble veldig varmt på bena mine. Dette ble da resultatet: Et litt slitent varmeregister Den 7 September fikk jeg nye felger levert på døra. Jeg prøvde etter beste evne å gi et lite innblikk i hvordan det ble på bilen, uten no særlig hell I april i år handla jeg inn litt småtteri til bilen. Jeg har et førersete som ikke ligner grisen, ser ut som at det har vært en rottweiler og tatt seg noen jafs av sidestøttene. Jeg mangler nå kun sittepute, som jeg skal kjøpe nytt. Så blir sete så godt som nytt En bakfanger ble også kjøpt da den bakfangeren jeg har nå bære preg av at det har vært en eldre sjåfør som ikke helt har med seg øynene når han rygger, og at det er hengerfeste, noe som jeg ikke er særlig fan av. Jeg fikk også fatt i taxi-konsoll. Da den jeg hadde var modifisert til å passe en Ford Focus spiller. Og det var heller ikke no særlig.. Litt senere i april ble det montert 60/60 senk fra H&R med ta-technix støtdempere som nå er godkjent i vognkortet Og forrige uke fikk jeg endelig kasta på no gummi på hjula mine, og de fikk også plass på bilen. Og disse bildene ble tatt nå i dag; Fremtidige planer per i dag blir litt småtteri bare. Bakhjulene har nesten 1grad forskjell i camberen, så jeg må finne ut hvorfor det er slik. Jeg har en sort "pølse" til frontfangeren som skal monteres sammen med den nylakkerte bakfangeren pluss sort plastikk i grillen. Også har jeg noen 1'r puter liggende som skal på foran
Joakim Enga Posted June 29, 2014 Posted June 29, 2014 Veldig fin rødfarge:) hvor bestilte du felgene fra?
Grasto Posted July 4, 2014 Author Posted July 4, 2014 Veldig fin rødfarge:) hvor bestilte du felgene fra? Takk og takk Felgene ble bestilt på ebay.de. Aldri helt forstått hva firmaet het, men de ligger under Keskin.
Grasto Posted July 12, 2015 Author Posted July 12, 2015 Long time no see. Da har jeg endelig fått meg min egen garasje, og da ligger mye mer til rette for at jeg kan begynne med 190'n. Har i dag demontert det aller meste av plastikk for å se om det måtte sveises noe rust. Personlig ble jeg positivt overrasket. Resultatet ser du under. Rusten jeg fant: Kan anbefale andre eiere av 201 og 124 å demontere kanalskjørtet sitt for å ta en sjekk. Du kan spare mye vekt Ved tidligere demontering av frontfanger vet jeg at et feste til fangeren som sitter i karosseriet på høyre side er rustet i stykker. Personlig så jeg for meg at bak saccoplatene kunne det vært mye verre.
Hans Kåre Isdal Posted July 12, 2015 Posted July 12, 2015 kjekk sak dette. 190 sporline var min fyrste bil. sakner den endå. ser ut som litt sveising men så er det jo pent syn.
Grasto Posted July 12, 2015 Author Posted July 12, 2015 Ja, dette er fine biler Og ekstra morsomt er det når de er i god stand. Litt sveis må til, men hadde nesten vært rart om det ikke hadde vært nødvendig. Du får kjøpe deg en 190
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now