MBDesign Posted August 13, 2006 Share Posted August 13, 2006 Hvordan sjekker man duty cycle? og er det kostbart å justere Jetronicen på B&S? kan man justere den selv forresten? har en 200E 1992. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MBDesign Posted August 15, 2006 Author Share Posted August 15, 2006 Hvordan sjekker man duty cycle? og er det kostbart å justere Jetronicen på B&S? kan man justere den selv forresten? har en 200E 1992. Hallo der ute, er det ingen som har peiling på dette altså ? venter spent på den som setter av ett minutt til å svare meg på dette. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted August 15, 2006 Share Posted August 15, 2006 Duty cycle måles på kontakten på venstre innerskjerm. Den har et lokk du kan skru av. Sett pluss på 2 og minus på 3 (du må selvsagt ha et multimeter som kan måle duty cycle). Sett tenning på/motor av. Da skal du få en avlesning i displayet ditt som ligger på ca. 70%. Får du ikke det så indikerer det en feilkode. Har ikke listen av koder her, men er ganske sikker på at den er postet her på forumet flere ganger før. Start motoren, nå vil du få en måling som ligger konstant på ca. 50%, så sant du ikke har en feilkode, da kan den ligger på 10, 20 osv osv. Dette indikerer feil på lambdasonda, men fortvil ikke, feilkoden dukker bare opp fordi lambdasonden ikke har oppnådd arbeidstemperatur enda. Når lambdasonden begynner å arbeide vil du se at målingen forandrer seg hele tiden opp og ned. Det optimale er at du justerer slik at den ligger rundt 50% hele tiden på tomgang. Dette er en meget kort versjon av hele prosessen. Vil anbefalle deg å begynne å lese på forumet på http://www.mercedesshop.com/ Her er det mengder av god informasjon. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.